Dat stelt adviesbureau J.D.Power op basis van een onderzoek onder ruim 8.300 Duitse automobilisten die hun wagen tussen februari 2014 en april vorig jaar hebben aangeschaft. J.D.Power wilde van hen weten wat voor hen het belangrijkste is waar het gaat om klanttevredenheid. Axel Sprenger, directeur J.D.Power Europe: "Bedrijven moeten het contact met de klant verder intensiveren. Servicebedrijven die hun klant vooraf goed informeren over wat er precies gedaan moet worden en die zich na het bezoek aan de werkplaats er ook van overtuigen dat de klant tevreden is, bouwen een vertrouwensrelatie met die klant op. Als de klant een positieve ervaring heeft, dan zal hij het bedrijf ook verder aanbevelen."

Sprenger wijst er op dat ook de sfeer en behandeling in en rond de werkplaats zelf zeker van belang zijn: "Gratis snacks en drankjes verhogen de tevredenheid aanzienlijk." Verder raadt hij de garagebedrijven aan meer digitaal te communiceren, zeker met jongere klanten. "Die ontvangen hun berichten liever per SMS of Messenger-app. Ook willen ze in de garage zelf graag toegang hebben tot gratis Wifi."