Kantinepraat richt zich met name op de technische informatie voor medewerkers en werkgever. De Technische Helpdesk van Focwa licht hierin op een praktische manier verschillende onderwerpen toe. Woordvoerder Brecht Grieten: “Het is een eerste versie en voorlopig nog een try out. Maar de reacties zijn uitstekend en we denken dit in de toekomst eenmaal per maand te gaan doen.”

Onderwerpen

Femke Teeling, directeur Focwa: “De medewerkers van de Focwa Technische Helpdesk ontwikkelen technische tips voor de nieuwsbrieven en het magazine dat drie maal per jaar verschijnt. Maar zij organiseren ook workshops over technische thema’s, zoals kalibratie van ADAS-systemen en lijmverbindingen voor autoruitherstelbedrijven. Via het magazine Kantinejournaal en de video Kantinepraat willen we de bewustwording bij schadeherstellers vergroten; noodzakelijk gezien de toenemende complexiteit.”
De keuze van de onderwerpen zal mede kunnen afhangen van de reacties van de geïnteresseerden. Grieten: “Zeker. Als er vraag is naar een specifiek onderwerp zullen we daar rekening mee houden.”
Kantinepraat wordt in huis gemaakt. “Simpel en helder, zonder hoge kosten.”
Focwa stuurt Kantinepraat ook naar de diverse scholen om leerlingen in het schadeherstelvak te interesseren.