Innovam: online leren, flexibiliteit en maatwerk

brand story

Voor een opleider in de mobiliteitsbranche vraagt een lockdown om flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Met het wegvallen van face-to-face trainingen nam online ook bij Innovam een vlucht. “Het is ook een mooie tijd, die ons de gelegenheid geeft om een al ingeslagen weg verder te verkennen”, vindt Leo Fransen, directeur Innovam.

Want ook de tweede lockdown heeft aangetoond dat de richting die Innovam gekozen had de juiste was. “Ik ben blij met alle online oplossingen die we al in huis hadden en ontwikkeld hebben. En trots op onze mensen, die dit in bijzondere omstandigheden hebben gerealiseerd. Met het grotendeels wegvallen van het fysieke aspect is Innovam nog steeds in staat om haar klanten te voorzien van passende opleidingen. Natuurlijk heeft een deel van onze trainingen een praktische inhoud. Maar een groot voordeel van online leren is de combinatie van flexibiliteit, interactie en maatwerk. En daar zijn we goed in. Zo ontwikkelen we onder andere naast instructievideo’s en e-learningmodules ook trainingapps voor smartphones en tablets. Alles gericht op een zo groot mogelijk leereffect voor onze klanten, zeker in deze tijd.”

Winst

De grote behoefte in de automotivewereld aan opleiding en training is natuurlijk niet nieuw. “Die behoefte bestaat natuurlijk al sinds onze oprichting in 1948, maar is wel divers. Zo voorzien we onze klanten van trainingen voor techniek, sales en management, op alle niveaus. Dat er nog veel winst te behalen valt in het functioneren van mobiliteitsbedrijven in Nederland ontkent Leo niet. “We hebben zelfs speciale dealertrajecten ontwikkeld, gericht op specifieke procesverbetering, met zichtbaar rendement. Een doorvertaling naar universele autobedrijven was een logische stap, want hier bestaat een groot gedeelte van onze klantenkring uit.” De overname van Autoniveau, in 2018, sloot daar goed op aan. “Met deze overname heeft Innovam de mogelijkheden voor training, opleiding en coaching van autotechnici uitgebreid en gecompleteerd met een helpdesk.”

Tandarts

Want naast de technische aspecten van de automotive sector levert Innovam ook haar bijdrage aan het verbeteren van het imago van autobedrijven. “Uit onderzoeken is gebleken dat mensen nog liever naar de tandarts gaan, dan een autobedrijf bezoeken. Kortom: de communicatie met de klant verdient anno 2021 nog steeds aandacht, het is ècht een vak apart!” Ook ziet Leo kansen in de ontwikkeling van ‘autobezit naar mobiliteit’. “Fietsgebruik neemt toe, mede door de e-bike die inspeelt op de vergroening. In de tweewielerwereld is een grote professionaliseringsslag gaande, waarop de Innovam Twee- wieler Academy heeft ingehaakt met een speciaal zij-instroom traject in samenwerking met het UWV en lokale ondernemers.” Het leren en bijhouden van vakkennis is vanwege de snelle ontwikkelingen in de automotivewereld een noodzaak. De 250 Innovam-medewerkers wijzen daarom al meer dan 70 jaar dagelijks de weg op het gebied van (bedrijfs)auto- en twee- wielertechniek, (after) sales, management en HRM.

Dit artikel verscheen eerder in het thema Opleidingen van AM januari 2021.

Wil je ook adverteren bij AM ? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Innovam: online leren, flexibiliteit en maatwerk - Automobielmanagement.nl

Innovam: online leren, flexibiliteit en maatwerk

brand story

Voor een opleider in de mobiliteitsbranche vraagt een lockdown om flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Met het wegvallen van face-to-face trainingen nam online ook bij Innovam een vlucht. “Het is ook een mooie tijd, die ons de gelegenheid geeft om een al ingeslagen weg verder te verkennen”, vindt Leo Fransen, directeur Innovam.

Want ook de tweede lockdown heeft aangetoond dat de richting die Innovam gekozen had de juiste was. “Ik ben blij met alle online oplossingen die we al in huis hadden en ontwikkeld hebben. En trots op onze mensen, die dit in bijzondere omstandigheden hebben gerealiseerd. Met het grotendeels wegvallen van het fysieke aspect is Innovam nog steeds in staat om haar klanten te voorzien van passende opleidingen. Natuurlijk heeft een deel van onze trainingen een praktische inhoud. Maar een groot voordeel van online leren is de combinatie van flexibiliteit, interactie en maatwerk. En daar zijn we goed in. Zo ontwikkelen we onder andere naast instructievideo’s en e-learningmodules ook trainingapps voor smartphones en tablets. Alles gericht op een zo groot mogelijk leereffect voor onze klanten, zeker in deze tijd.”

Winst

De grote behoefte in de automotivewereld aan opleiding en training is natuurlijk niet nieuw. “Die behoefte bestaat natuurlijk al sinds onze oprichting in 1948, maar is wel divers. Zo voorzien we onze klanten van trainingen voor techniek, sales en management, op alle niveaus. Dat er nog veel winst te behalen valt in het functioneren van mobiliteitsbedrijven in Nederland ontkent Leo niet. “We hebben zelfs speciale dealertrajecten ontwikkeld, gericht op specifieke procesverbetering, met zichtbaar rendement. Een doorvertaling naar universele autobedrijven was een logische stap, want hier bestaat een groot gedeelte van onze klantenkring uit.” De overname van Autoniveau, in 2018, sloot daar goed op aan. “Met deze overname heeft Innovam de mogelijkheden voor training, opleiding en coaching van autotechnici uitgebreid en gecompleteerd met een helpdesk.”

Tandarts

Want naast de technische aspecten van de automotive sector levert Innovam ook haar bijdrage aan het verbeteren van het imago van autobedrijven. “Uit onderzoeken is gebleken dat mensen nog liever naar de tandarts gaan, dan een autobedrijf bezoeken. Kortom: de communicatie met de klant verdient anno 2021 nog steeds aandacht, het is ècht een vak apart!” Ook ziet Leo kansen in de ontwikkeling van ‘autobezit naar mobiliteit’. “Fietsgebruik neemt toe, mede door de e-bike die inspeelt op de vergroening. In de tweewielerwereld is een grote professionaliseringsslag gaande, waarop de Innovam Twee- wieler Academy heeft ingehaakt met een speciaal zij-instroom traject in samenwerking met het UWV en lokale ondernemers.” Het leren en bijhouden van vakkennis is vanwege de snelle ontwikkelingen in de automotivewereld een noodzaak. De 250 Innovam-medewerkers wijzen daarom al meer dan 70 jaar dagelijks de weg op het gebied van (bedrijfs)auto- en twee- wielertechniek, (after) sales, management en HRM.

Dit artikel verscheen eerder in het thema Opleidingen van AM januari 2021.

Wil je ook adverteren bij AM ? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg