Twee studenten van de HTS-Autotechniek van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen hebben op verzoek van Rema Tip Top (automotive supplies)  een onderzoek verricht naar de service -en kwaliteitbeleving onder zijn klanten. Het onderzoek leverde onder meer op dat de klanten veel gebruik maken van internet om artikelen te bestellen maar dat internet niet als geschikt wordt ervaren voor de aanschaf van equipment. Verkoopleider Martin Vlaanderen: "Hoewel we in deze tijd steeds meer artikelen via internet bestellen, ligt dat voor het aanschaffen van equipment toch anders, zo is gebleken uit het onderzoek. Internet wordt wel gebruikt voor het achterhalen van informatie en het doen van vergelijkingen – zestig procent van de geënquêteerden geeft aan hiervan gebruik te maken – maar voor de aanschaf ligt dit anders. Mensen willen een machine ‘voelen’ en geven dan duidelijk de voorkeur aan bijvoorbeeld een beursbezoek. Op een beurs worden ze uitgebreid geïnformeerd en de gewenste machine wordt tastbaar. De ideeën die we hadden voor een digitaal bestelportaal blijven dus nog even in onderzoek."