ADAC tevreden over kwaliteit Duitse werkplaats

De dienstverlening in de Duitse werkplaatsen is verbeterd ten opzichte van twee jaar terug. Monteurs vinden vaker de (met opzet aangebrachte) storingen.

Dat blijkt uit de ADAC-Werkstatt-Tests 2011, een tweejaarlijkse peiling van de Duitse ANWB inzake de prestaties van autowerkplaatsen.

De ADAC was benieuwd of er lering was getrokken uit de fouten die in 2009 aan het licht kwamen. Om die reden bezocht ze met een mystery car dezelfde 75 werkplaatsen als toen. Ook bracht ze exact dezelfde vijf mankementen aan in de voertuigen. Twintig adressen wisten hun eindresultaat te verbeteren, terwijl twaalf werkplaatsen minder goed presteerden – soms wel drie rapportpunten lager. Negentien procent detecteerde niet alle missers, wat flink minder is dan de 27 procent in 2009 – "een positieve ontwikkeling", oordeelt de ADAC.

De vooruitgang is overigens niet gelijkelijk verdeeld. Vooral de werkplaatsen van BMW, Ford, Mercedes, Opel, Renault, Seat en Skoda springen er uit. Bij alle vestigingen van deze merken traceerden de monteurs feilloos de mankementen. Daarentegen misten enkele werkplaatsen van Citroën, Fiat en Nissan meer dan één van de vijf manco’s. 

ADAC tevreden over kwaliteit Duitse werkplaats - Automobielmanagement.nl

ADAC tevreden over kwaliteit Duitse werkplaats

De dienstverlening in de Duitse werkplaatsen is verbeterd ten opzichte van twee jaar terug. Monteurs vinden vaker de (met opzet aangebrachte) storingen.

Dat blijkt uit de ADAC-Werkstatt-Tests 2011, een tweejaarlijkse peiling van de Duitse ANWB inzake de prestaties van autowerkplaatsen.

De ADAC was benieuwd of er lering was getrokken uit de fouten die in 2009 aan het licht kwamen. Om die reden bezocht ze met een mystery car dezelfde 75 werkplaatsen als toen. Ook bracht ze exact dezelfde vijf mankementen aan in de voertuigen. Twintig adressen wisten hun eindresultaat te verbeteren, terwijl twaalf werkplaatsen minder goed presteerden – soms wel drie rapportpunten lager. Negentien procent detecteerde niet alle missers, wat flink minder is dan de 27 procent in 2009 – "een positieve ontwikkeling", oordeelt de ADAC.

De vooruitgang is overigens niet gelijkelijk verdeeld. Vooral de werkplaatsen van BMW, Ford, Mercedes, Opel, Renault, Seat en Skoda springen er uit. Bij alle vestigingen van deze merken traceerden de monteurs feilloos de mankementen. Daarentegen misten enkele werkplaatsen van Citroën, Fiat en Nissan meer dan één van de vijf manco’s.