Behalve een modelfactuur wordt ook een consumententool getoond die is ontwikkeld om particulieren een beter inzicht te geven in de rekening.

De maatregelen zijn nodig, nu uit eigen onderzoek van de afdeling is gebleken dat de werkplaatsfactuur vaak onduidelijk is voor de gemiddelde klant. De omschrijving van de diverse geklaarde klussen is vaak (te) technisch van aard. Verder ontbreekt nogal eens informatie over wat in de nabije toekomst staat te gebeuren aan onderhoud van het voertuig. Al met al is het ervaren gebrek aan transparantie voor 56 procent van de ruim zeshonderd mensen die meededen aan het onderzoek reden over te stappen naar een ander garagebedrijf.

In de meest recente Bovag-uitgave Autonoom zegt Anton Pluim, manager Bovag Onafhankelijke Autobedrijven: "De algemene waardering van een werkplaatsfactuur scoort op dit moment een 6,8. We willen af van de zesjescultuur. Laten we samen de handschoen oppakken en voor een 8 gaan."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding