Om de klanten zo goed mogelijk voor te bereiden op de nieuwe schermen organiseert VWE zes klantenavonden door het hele land. Autobedrijven komen hier kosteloos meer te weten over de online ontwikkelingen in de branche en krijgen bovendien inkijk in Mijn VWE. Er zijn nu vier klantenavonden geweest, waar in totaal achthonderd klanten aanwezig waren. Deze week vinden de laatste twee klantenavonden plaats.

Een veranderende wereld

Uitgebreide voertuiginformatie, inzicht in de eigen voorraad en alle transacties op autoniveau worden steeds belangrijker om in de turbulente autobranche het verschil te kunnen maken. De verschuiving van offline en traditionele autoverkoop naar online zet door. De toegenomen prijstransparantie gaat hand in hand met het mondiger worden van consumenten. Bovendien beperkt de autobranche zich niet meer tot de regio, zelfs niet tot Nederland. Europa, dat is de nieuwe regio waar de slimme ondernemer zijn blik naar verlegt, aldus VWE. Daarna, met kennis van de Europese automarkt, kan hij regionaal renderend ondernemen.

In Mijn VWE werken autobedrijven vanuit een voertuig of vanuit een klant. De overzichtelijke dashboards zorgen dat de bedrijven overzicht houden op hun bedrijfsvoering. En met de signaleringen doen ze de dingen in één keer goed. Het is het enige systeem waarin vrijwaren, het adverteren van voertuigen, het monitoren van de voorraad en aan- en afmelden van apk volledig geïntegreerd zijn. Mijn VWE is ook volledig mobiel beschikbaar.