De beurzen in Madrid, Istanbul, Dubai, Birmingham, Moskou en Shanghai komen voort uit haar moederbeurs Automechanika in Frankfurt, de welbekende vakbeurs voor de automotive service industrie met een productaanbod dat uiteen loopt van auto- en motoronderdelen, wasserijen, werkplaats en tankstation producten, IT producten en services, accessoires, batterijen, banden tot alles voor tuning.

"In veel regio’s stijgt de behoefte om oude voertuigen te onderhouden. Dit biedt grote kansen voor automotive ondernemingen. Daarom hebben wij besloten de deelname voor Nederlandse bedrijven aan de Automechanika beurzen zo eenvoudig als mogelijk te maken en Holland Paviljoens te organiseren", aldus Marlies Mekelenkamp van Messe Frankfurt Nederland. "Holland paviljoens zijn een unieke mogelijkheid om op uitstekende standlocaties laagdrempelig toegang te krijgen tot nieuwe markten. In de pakket zit alles wat u nodig heeft om van uw presentatie ter plekke een succes te maken."

Voorafgaande de beurs kunnen de deelnemers een kick-off meeting volgen. Daarnaast wordt het bedrijf online en in de beurscatalogus gepromoot en via matchmaking gekoppeld aan potentiele doelgroepen. Bovendien zit in het pakket een tolk, ondersteuning bij reisplanning en logistiek, standhuur, standbouw met wanden, vloerbedekking, elektriciteit, internet, verlichting, schoonmaak, opslagruimte en meubilair.

Het eerste Holland paviljoen heeft in 2016 op Automechanika Dubai plaatsgevonden.