In wisselende samenstelling worden exposanten en bezoekers gevraagd aan te schuiven. De eerste bijeenkomst heeft kort voor Autoprofessioneel Hardenberg plaatsgevonden.

Het is voor beursorganisator Evenementenbeurs een volgende stap in het verbeteren van de kwaliteit, vertelt Vincent Bilanovic, accountmanager Automotive & Transport van Evenementenhal. "Exposanten en bezoekers bepalen of een beurs een succes wordt. We willen graag horen wat beter kan en wat de wensen zijn. Zo kunnen we zorgen dat de kwaliteit van de beurs over de lange termijn wordt verbeterd."

Eén van de geluiden die bij de eerste bijkomst klonk, was de ontevredenheid over de drukke beurskalender. "Zowel bezoekers als exposanten vinden dit. Wij gaan dan kijken of we samen kunnen werken met de andere partijen in de markt. Als je samenwerkt sta je sterker", vindt de accountmanager Automotive & Transport "Hoe dat verder vorm gaat krijgen is nog niet duidelijk, maar er is nu een eerste aanzet gemaakt."

Tijdens de eerste bijeenkomst van de adviescommissie schoven onder meer Peter-Jan Stormmesand (algemeen directeur Stahlie impex) en Jan Roozeboom (Rocar-Tech) aan.  

Minder bezoekers, meer kwaliteit

Tijdens de eerste dagen van Autoprofessioneel & Schadeherstel 2016 in Hardenberg was een lichte daling in het bezoekersaantal te zien. Op de openingsdag passeerden 2905 mensen de ingang, waar in de andere jaren rond de 3200 mensen de eerste beursdag bezochten.

Toch heerste op de beursvloer tevredenheid. "Het gaat niet om kwantiteit, maar om kwaliteit. We hebben veel contacten gelegd en ook orders mogen noteren", illustreert Bart Boerboom, sales manager Nederland bij Eurol.

Lees een uitgebreide reportage in de aanstaande editie van Automobiel Management magazine.