In 2018 realiseerde de Duitse olie- en additievenspecialist een omzet van 544 miljoen euro, wat slechts twee procent meer is dan in 2017. "De internationale handelsconflicten, de hete zomer en kostenstijgingen, met name de dramatische stijging van de prijzen van ruwe olie, hebben onze omzet- en winstgroei aanzienlijk vertraagd", aldus Ernst Prost, directeur van Liqui Moly.

De activiteiten in China daalden met meer dan een derde. En ook de activiteiten in Rusland, verreweg de belangrijkste exportmarkt voor het bedrijf, daalde sterk in de laatste 24 maanden als gevolg van de hevige devaluatie van de roebel. De inzinking in de exportmarkt hebben de delicate groei op de zwaar bevochten Duitse markt ook niet opgevangen. "Onder de gegeven omstandigheden is een groei van twee procent in Duitsland en Oostenrijk een echt succes", benadrukt directeur Günter Hiermaier, 

Parallel aan de lagere omzetstijging groeiden de kosten voor het bedrijf dramatisch en zelfs het weer gooide roet in het eten. Door een lage waterstand in de Rijn werd het vervoer van grondstoffen en eindproducten duurder.