Ford: 100 AV’s operationeel voor eind 2019

Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers deze week over het eerste kwartaal van 2019, waarbij Ford overigens betere cijfers liet zien dan verwacht, kondigde ‘Chief Transformation Officer’ Marcy Klevorn aan dat het merk voor het einde van het jaar 100 autonome auto’s wil laten rondrijden.

Het is opmerkelijk nieuws, want eerder nog trapte Ford op de rem als het gaat om de uitrol van deze voertuigen. Volgens Klevorn gaat het vooral goed met de AV in steden als Miami en Washington, waarbij ze benadrukt dat Ford extra inzet op het testen van AV’s in steden ‘die echt een uitdaging vormen voor de techniek’.

Pensionados

In tegenstelling tot concurrenten als Tesla en GM geeft men er de voorkeur aan om op locaties te testen met wisselende weersomstandigheden, complexe infrastructuur en intensief stedelijk verkeer, aldus Klevorn. “We richten ons meer op de complexe afstanden in plaats van de A naar B-ritjes in buurten waar iedereen gepensioneerd is en de wegen hetzelfde blijven.” Later dit jaar volgt een derde stad waar Ford met autonome rijtechniek gaat testen.

Ford: 100 AV’s operationeel voor eind 2019 - Automobielmanagement.nl

Ford: 100 AV’s operationeel voor eind 2019

Tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers deze week over het eerste kwartaal van 2019, waarbij Ford overigens betere cijfers liet zien dan verwacht, kondigde ‘Chief Transformation Officer’ Marcy Klevorn aan dat het merk voor het einde van het jaar 100 autonome auto’s wil laten rondrijden.

Het is opmerkelijk nieuws, want eerder nog trapte Ford op de rem als het gaat om de uitrol van deze voertuigen. Volgens Klevorn gaat het vooral goed met de AV in steden als Miami en Washington, waarbij ze benadrukt dat Ford extra inzet op het testen van AV’s in steden ‘die echt een uitdaging vormen voor de techniek’.

Pensionados

In tegenstelling tot concurrenten als Tesla en GM geeft men er de voorkeur aan om op locaties te testen met wisselende weersomstandigheden, complexe infrastructuur en intensief stedelijk verkeer, aldus Klevorn. “We richten ons meer op de complexe afstanden in plaats van de A naar B-ritjes in buurten waar iedereen gepensioneerd is en de wegen hetzelfde blijven.” Later dit jaar volgt een derde stad waar Ford met autonome rijtechniek gaat testen.