General Motors verwacht een beter jaar

General Motors verwacht dat 2015 financieel een beter jaar wordt dan 2014 waarin de kosten voor het terugroepen en repareren van tientallen miljoenen auto’s een zware druk op de cijfers hebben gezet. GM zal de jaarcijfers pas op 4 februari presenteren maar CEO Mary Barra en CFO Chuck Stevens verkondigden woensdag al tegenover analisten dat 2015 in ieder geval beter zal uitvallen.

"We hadden een rampjaar in 2014, waarin we overigens wel ons klant-gerichte strategische plan voor de onderneming hebben gepresenteerd en ook een sterke operationele prestatie hebben neergezet," aldus Barra. General Motors meldde al in september dat het tot dan toe 2,7 miljard dollar kwijt was aan de massale terugroep operatie. Daar komt dan nog eens 400 tot 500 miljoen dollar bij voor schadevergoeding aan slachtoffers van ongevallen met de betrokken auto’s of hun nabestaanden. Analisten wijzen er daarbij wel op dat GM de komende tijd waarschijnlijk meer auto’s zal terugroepen omdat het op grond van de ervaringen minder risico’s neemt. Dergelijke acties kosten dan waarschijnlijk wel minder geld omdat het om minder grote en dus sneller te repareren gebreken gaat.

General Motors verwacht een beter jaar - Automobielmanagement.nl

General Motors verwacht een beter jaar

General Motors verwacht dat 2015 financieel een beter jaar wordt dan 2014 waarin de kosten voor het terugroepen en repareren van tientallen miljoenen auto’s een zware druk op de cijfers hebben gezet. GM zal de jaarcijfers pas op 4 februari presenteren maar CEO Mary Barra en CFO Chuck Stevens verkondigden woensdag al tegenover analisten dat 2015 in ieder geval beter zal uitvallen.

"We hadden een rampjaar in 2014, waarin we overigens wel ons klant-gerichte strategische plan voor de onderneming hebben gepresenteerd en ook een sterke operationele prestatie hebben neergezet," aldus Barra. General Motors meldde al in september dat het tot dan toe 2,7 miljard dollar kwijt was aan de massale terugroep operatie. Daar komt dan nog eens 400 tot 500 miljoen dollar bij voor schadevergoeding aan slachtoffers van ongevallen met de betrokken auto’s of hun nabestaanden. Analisten wijzen er daarbij wel op dat GM de komende tijd waarschijnlijk meer auto’s zal terugroepen omdat het op grond van de ervaringen minder risico’s neemt. Dergelijke acties kosten dan waarschijnlijk wel minder geld omdat het om minder grote en dus sneller te repareren gebreken gaat.