Duitse autobedrijven in liquiditeitsproblemen

10 procent van de leden van het Duitse Verband der Automobilindustrie hebben al te kampen met liquiditeitsproblemen. Nog eens één op de drie verwacht binnen afzienbare tijd in moeilijkheden te komen. Daarbij gaat het vooral om toeleveranciers aan de autofabrikanten.

BMW (2020)

“De helft van onze leden heeft daardoor al geplande investeringen geschrapt of uitgesteld. Bovendien heeft één op de vijf in ieder geval een deel van de productie verplaatst naar het buitenland,” zegt voorzitter Hildegard Müller in een interview met de Süddeutschen Zeitung.

Müller dringt er daarom bij de regering in Berlijn op aan om snel de belastingen, sociale lasten en heffingen voor ondernemingen te verlagen. Ook vraagt ze ‘alle beschikbare energiebronnen te gebruiken om de prijsstijgingen te dempen’. “Daarbij moeten we ook ongemakkelijke discussies, zoals over fracking, niet uit de weg gaan. We kopen gefrackt gas uit alle delen van de wereld, maar zelf weigeren we er nog steeds over te praten.” De VDA-voorzitter wijst tenslotte de suggestie af om een snelheidslimiet in te voeren op de Autobahnen: “Dat zet weinig zoden aan de dijk want lang niet iedereen rijdt met 200 kilometer per uur.”

Lees ook:

Prognose voor wereldwijde automarkt teruggedraaid 

Duitse autobedrijven in liquiditeitsproblemen - Automobielmanagement.nl

Duitse autobedrijven in liquiditeitsproblemen

10 procent van de leden van het Duitse Verband der Automobilindustrie hebben al te kampen met liquiditeitsproblemen. Nog eens één op de drie verwacht binnen afzienbare tijd in moeilijkheden te komen. Daarbij gaat het vooral om toeleveranciers aan de autofabrikanten.

BMW (2020)

“De helft van onze leden heeft daardoor al geplande investeringen geschrapt of uitgesteld. Bovendien heeft één op de vijf in ieder geval een deel van de productie verplaatst naar het buitenland,” zegt voorzitter Hildegard Müller in een interview met de Süddeutschen Zeitung.

Müller dringt er daarom bij de regering in Berlijn op aan om snel de belastingen, sociale lasten en heffingen voor ondernemingen te verlagen. Ook vraagt ze ‘alle beschikbare energiebronnen te gebruiken om de prijsstijgingen te dempen’. “Daarbij moeten we ook ongemakkelijke discussies, zoals over fracking, niet uit de weg gaan. We kopen gefrackt gas uit alle delen van de wereld, maar zelf weigeren we er nog steeds over te praten.” De VDA-voorzitter wijst tenslotte de suggestie af om een snelheidslimiet in te voeren op de Autobahnen: “Dat zet weinig zoden aan de dijk want lang niet iedereen rijdt met 200 kilometer per uur.”

Lees ook:

Prognose voor wereldwijde automarkt teruggedraaid