Federer is al 14 jaar actief voor Mercedes-Benz als hoofdrolspeler in verschillende advertentie campagnes, als merk-ambassadeur en ook als bron voor ideeën. Nu starten beide partijen een gezamenlijk initiatief met verschillende sub-projecten onder de titel ‘Neon Legacy’. Als eerste is tijdens de Laver Cup in Londen, waar Federer dit weekend afscheid nam, een eenmalige Mercedes-AMG GT 63 SE PERFORMANCE met Federer’s persoonlijke logo gepresenteerd. Die auto is ook uitgevoerd in tennisballen-geel, laat Mercedes-Benz nog weten. De speciale auto zal eind dit jaar worden geveild waarna de opbrengst wordt geïnvesteerd in een liefdadig tennisproject.

“Roger heeft hele generaties vormgegeven en geïnspireerd met zijn spel en sportmanship,” zegt Britta Seeger, in de Raad van Bestuur van Mercedes-Benz Group AG verantwoordelijk voor Marketing & Sales. “We onthouden in ieder geval één zin tijdens zijn bezoek aan ons hoofdkwartier in Stuttgart vorig jaar: ‘de korte termijn is mijn motivator maar de lange termijn is mijn inspiratie’. Wij allen wensen Roger het beste voor de toekomst en kijken er naar uit om nog nauwer met hem samen te werken binnen ons Neon Legacy initiatief.”

Lees ook:

Mercedes zegt ook af voor Parijs