Meeste auto’s van gestrand autotransportschip nog te redden (filmpje)

De meeste van de 1.400 Jaguars, Range Rovers en Minis die aan boord waren van het in Engeland gestrande autotransportschip Höegh Osaka zijn nog te redden. Dat hebben de bergers van het schip, dat inmiddels weer in Southampton aan de kade ligt, laten weten. Of ook de aan boord staande Rolls Royce van een goede drie ton zo naar de klant kan, is nog niet vastgesteld.

De Höegh Osaka werd begin deze maand opzettelijk op een zandbank gezet omdat het meteen na de afvaart zwaar slagzij begon te maken. Het duurde bijna drie weken voordat de bergers het grote vaartuig weer vlot kregen. Uiteindelijk bleken alleen auto’s op het laagste dek aan de kant waar het schip naar toe was gekanteld waterschade te hebben opgelopen. De andere hebben geen zichtbare schade en worden deze week op eigen kracht van het schip afgereden. "We gaan nu samen met de autofabrikanten of dealers bepalen wat de werkelijke schade is en wat er vervolgens met al die auto’s gaat gebeuren," aldus het bergingsbedrijf.

 

Meeste auto’s van gestrand autotransportschip nog te redden (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Meeste auto’s van gestrand autotransportschip nog te redden (filmpje)

De meeste van de 1.400 Jaguars, Range Rovers en Minis die aan boord waren van het in Engeland gestrande autotransportschip Höegh Osaka zijn nog te redden. Dat hebben de bergers van het schip, dat inmiddels weer in Southampton aan de kade ligt, laten weten. Of ook de aan boord staande Rolls Royce van een goede drie ton zo naar de klant kan, is nog niet vastgesteld.

De Höegh Osaka werd begin deze maand opzettelijk op een zandbank gezet omdat het meteen na de afvaart zwaar slagzij begon te maken. Het duurde bijna drie weken voordat de bergers het grote vaartuig weer vlot kregen. Uiteindelijk bleken alleen auto’s op het laagste dek aan de kant waar het schip naar toe was gekanteld waterschade te hebben opgelopen. De andere hebben geen zichtbare schade en worden deze week op eigen kracht van het schip afgereden. "We gaan nu samen met de autofabrikanten of dealers bepalen wat de werkelijke schade is en wat er vervolgens met al die auto’s gaat gebeuren," aldus het bergingsbedrijf.