Groeiend Brits tekort aan garages en schadeherstellers

Groot-Brittannië zit met een toenemend tekort aan garages en schadeherstellers. In de afgelopen tien jaar zijn zeker 1.500 kleinere bedrijven verdwenen, dat is een derde van alle garages.

Dat betekent dat automobilisten langer moeten wachten op reparatie of schadeherstel. Ook moeten  verzekeraars meer uitbetalen voor vervangende auto’s. "De gemiddelde wachttijd is nu een dag of tien, maar dat kan makkelijk gaan oplopen tot zes weken," stelt Robert Macnab, analyst bij Trend Tracker, in de Financial Times.

Hij verwacht vooral problemen in Londen en het dichtbevolkte zuidoosten van Engeland. Daar moeten schadeherstelbedrijven veel hogere lonen betalen dan elders in het land en leggen ze dus eerder het loodje. Ook wijzen de herstelbedrijven naar de verzekeraars. Die zouden hen steeds meer pogen uit te knijpen, om op hun beurt de kosten te drukken. "We maken ons ernstig zorgen over de situatie", zegt voorzitter David Cresswell van brancheorganisatie Auto Body Professionals Club. "Je krijgt straks erg veel ongelukkige klanten omdat ze hun auto niet gerepareerd krijgen."

 

Reacties

Een oud gezegde luid dan ook “goedkoop is duurkoop”, blijkt ook hier maar weer.
Deze markt is niet in balans en dus moet zich dit uit-niveleren. In NL is dit al jaren andersom, maar ook hier moet de nivelatie nog plaats hebben.

Geplaatst door: Pascal Bouwman op
Groeiend Brits tekort aan garages en schadeherstellers - Automobielmanagement.nl

Groeiend Brits tekort aan garages en schadeherstellers

Groot-Brittannië zit met een toenemend tekort aan garages en schadeherstellers. In de afgelopen tien jaar zijn zeker 1.500 kleinere bedrijven verdwenen, dat is een derde van alle garages.

Dat betekent dat automobilisten langer moeten wachten op reparatie of schadeherstel. Ook moeten  verzekeraars meer uitbetalen voor vervangende auto’s. "De gemiddelde wachttijd is nu een dag of tien, maar dat kan makkelijk gaan oplopen tot zes weken," stelt Robert Macnab, analyst bij Trend Tracker, in de Financial Times.

Hij verwacht vooral problemen in Londen en het dichtbevolkte zuidoosten van Engeland. Daar moeten schadeherstelbedrijven veel hogere lonen betalen dan elders in het land en leggen ze dus eerder het loodje. Ook wijzen de herstelbedrijven naar de verzekeraars. Die zouden hen steeds meer pogen uit te knijpen, om op hun beurt de kosten te drukken. "We maken ons ernstig zorgen over de situatie", zegt voorzitter David Cresswell van brancheorganisatie Auto Body Professionals Club. "Je krijgt straks erg veel ongelukkige klanten omdat ze hun auto niet gerepareerd krijgen."

 

Reacties

Een oud gezegde luid dan ook “goedkoop is duurkoop”, blijkt ook hier maar weer.
Deze markt is niet in balans en dus moet zich dit uit-niveleren. In NL is dit al jaren andersom, maar ook hier moet de nivelatie nog plaats hebben.

Geplaatst door: Pascal Bouwman op