‘Wanxiang zal Fisker Karma omdopen in Elux’

De Chinese onderdelenfabrikant Wanxiang Group zal de herintroductie van de Fisker Karma Hybrid uitstellen tot het midden van 2016. Men zal de auto omdopen in Elux Karma.

Dat meldt persbureau Reuters op basis van uitspraken van twee bronnen die met de kwestie bekend zijn.  Wanxiang kocht de boedel van Fisker nadat die vorig jaar failliet werd verklaard.  Men zei toen te hopen het merk in 2015 weer tot leven te kunnen wekken.  De aangepaste versie van de Karma zal Elux Karma gaan heten en de naam Fisker zal verdwijnen, aldus de bronnen die niet bekend willen worden.  Zij zeggen dat de auto niet in Finland zal worden geproduceerd, wat eerder wel de bedoeling was. Men zou de geplande productiefaciliteit nog niet gereed hebben.  Wanxiang is van plan de auto aan te bieden vanaf 135 duizend dollar, bijna twintig procent duurder dan de Fisker Karma.

Een belangrijke vraag is in hoeverre Wanxiang  het bestaande accupakket zal veranderen, dat werd geleverd door A123 Systems, nog een Amerikaans bedrijf dat failliet ging en daarna door Wanxiang werd opgekocht.  Volgens een van de bronnen zou Wanxiang  ‘miljoenen’ investeren om de hardware van de Karma, die dateert van alweer zeven jaar geleden,  concurrerend te maken met auto’s die in de afgelopen jaren zijn geïntroduceerd. (bron: Reuters / Automotive News Europe)

‘Wanxiang zal Fisker Karma omdopen in Elux’ - Automobielmanagement.nl

‘Wanxiang zal Fisker Karma omdopen in Elux’

De Chinese onderdelenfabrikant Wanxiang Group zal de herintroductie van de Fisker Karma Hybrid uitstellen tot het midden van 2016. Men zal de auto omdopen in Elux Karma.

Dat meldt persbureau Reuters op basis van uitspraken van twee bronnen die met de kwestie bekend zijn.  Wanxiang kocht de boedel van Fisker nadat die vorig jaar failliet werd verklaard.  Men zei toen te hopen het merk in 2015 weer tot leven te kunnen wekken.  De aangepaste versie van de Karma zal Elux Karma gaan heten en de naam Fisker zal verdwijnen, aldus de bronnen die niet bekend willen worden.  Zij zeggen dat de auto niet in Finland zal worden geproduceerd, wat eerder wel de bedoeling was. Men zou de geplande productiefaciliteit nog niet gereed hebben.  Wanxiang is van plan de auto aan te bieden vanaf 135 duizend dollar, bijna twintig procent duurder dan de Fisker Karma.

Een belangrijke vraag is in hoeverre Wanxiang  het bestaande accupakket zal veranderen, dat werd geleverd door A123 Systems, nog een Amerikaans bedrijf dat failliet ging en daarna door Wanxiang werd opgekocht.  Volgens een van de bronnen zou Wanxiang  ‘miljoenen’ investeren om de hardware van de Karma, die dateert van alweer zeven jaar geleden,  concurrerend te maken met auto’s die in de afgelopen jaren zijn geïntroduceerd. (bron: Reuters / Automotive News Europe)