Schaeffler wil meer uit aftersales halen

De Duitse onderdelenfabrikant Schaeffler wil binnen vijf jaar 20 procent van de wereldwijde omzet uit de aftersales markt halen. Op dit moment is dat aandeel 15 procent.

Schaeffler, ook eigenaar van bandenfabrikant Continental, beschikt op dit moment al over 11.500 distributiecentra in de hele wereld. De meeste daarvan hebben zo’n 20.000 producten voor personen- of vrachtauto’s en tractoren in voorraad. "Elke specifieke markt heeft zijn eigen kenmerken maar een aandeel van 20 procent binnen de bestaande omgeving is ons doel voor de komende jaren. Het moeilijke daarbij is steeds om de vraag te voorspellen, daarom werken we nauw samen met onze distributeurs om waar mogelijk trends van te voren aan te zien komen," zegt Robert Felger die als senior-vice-president leiding geeft aan de afteresales divisie bij het Duitse concern.

Schaeffler wil meer uit aftersales halen - Automobielmanagement.nl

Schaeffler wil meer uit aftersales halen

De Duitse onderdelenfabrikant Schaeffler wil binnen vijf jaar 20 procent van de wereldwijde omzet uit de aftersales markt halen. Op dit moment is dat aandeel 15 procent.

Schaeffler, ook eigenaar van bandenfabrikant Continental, beschikt op dit moment al over 11.500 distributiecentra in de hele wereld. De meeste daarvan hebben zo’n 20.000 producten voor personen- of vrachtauto’s en tractoren in voorraad. "Elke specifieke markt heeft zijn eigen kenmerken maar een aandeel van 20 procent binnen de bestaande omgeving is ons doel voor de komende jaren. Het moeilijke daarbij is steeds om de vraag te voorspellen, daarom werken we nauw samen met onze distributeurs om waar mogelijk trends van te voren aan te zien komen," zegt Robert Felger die als senior-vice-president leiding geeft aan de afteresales divisie bij het Duitse concern.