Twijfel over toekomst productie Audi A1 in Vorst (B)

De kans bestaat dat Audi de productie van de A1 over enkele jaren gaat verplaatsen van de fabriek in het Belgische Vorst naar een fabriek in het Spaanse Martorell.

Dit melden verschillende Belgische media. De Audi A1 zou daarmee dezelfde weg volgen als de Ford Mondeo, wat er uiteindelijk toe leidde dat de Ford-fabriek in België de poorten sloot. De A1 wordt sinds 2010 exclusief gebouwd in Vorst, nabij Brussel, een fabriek die al meer dan zestig jaar bestaat en die momenteel aan ruim 2,5 duizend mensen werk biedt. Vorig jaar rolden daar 115 duizend Audi’s A1 van de band. De VW Group heeft de afgelopen jaren ook zeshonderd miljoen euro in Vorst geïnvesteerd om die productie aan te kunnen.
Toch zou de toekomst er somber uitzien als de huidige A1 tegen 2018 vervangen moet worden door een nieuw model. Volgens de Belgische media zou Audi Duitsland al wel beloofd hebben dat er, mocht de A1 inderdaad verdwijnen, een nieuw model aan de Belgische fabriek wordt toegewezen.

Twijfel over toekomst productie Audi A1 in Vorst (B) - Automobielmanagement.nl

Twijfel over toekomst productie Audi A1 in Vorst (B)

De kans bestaat dat Audi de productie van de A1 over enkele jaren gaat verplaatsen van de fabriek in het Belgische Vorst naar een fabriek in het Spaanse Martorell.

Dit melden verschillende Belgische media. De Audi A1 zou daarmee dezelfde weg volgen als de Ford Mondeo, wat er uiteindelijk toe leidde dat de Ford-fabriek in België de poorten sloot. De A1 wordt sinds 2010 exclusief gebouwd in Vorst, nabij Brussel, een fabriek die al meer dan zestig jaar bestaat en die momenteel aan ruim 2,5 duizend mensen werk biedt. Vorig jaar rolden daar 115 duizend Audi’s A1 van de band. De VW Group heeft de afgelopen jaren ook zeshonderd miljoen euro in Vorst geïnvesteerd om die productie aan te kunnen.
Toch zou de toekomst er somber uitzien als de huidige A1 tegen 2018 vervangen moet worden door een nieuw model. Volgens de Belgische media zou Audi Duitsland al wel beloofd hebben dat er, mocht de A1 inderdaad verdwijnen, een nieuw model aan de Belgische fabriek wordt toegewezen.