Marchionne noemt weer reeks fusie-kandidaten

Sergio Marchionne staat er om bekend dat hij voortdurend hengelt naar kandidaten voor een mogelijke fusie met zijn Fiat Chrysler Automobiles. In de wandelgangen van de aandeelhoudersvergadering in Amsterdam heeft hij weer eens rijtje genoemd: Toyota, Volkswagen en Ford.

Marchionne noemt weer reeks fusie-kandidaten

Marchionne zou ook graag Hyundai/Kia als partners opvoeren ‘maar die hebben geen interesse in een huwelijk’.
Marchionne zag vorig jaar toenaderingspogingen bij General Motors direct stranden maar gaat door: "De deur voor fusies en overnames is nooit dicht geweest, de noodzaak om te consolideren verdwijnt niet." Hij kan Ford echter direct al weer van de lijst halen want dat heeft geen enkele belangstelling in een fusie. "Zoals we steeds zeggen, gaan we door met ons eigen One Ford plan," aldus een korte verklaring. Of Volkswagen onder de huidige omstandigheden veel tijd heeft om over Marchionne’s ideeën na te denken is de vraag terwijl Toyota op eigen kracht al de grootste autofabrikant ter wereld is. Marchionne heeft nog even de tijd om zijn droom waar te maken want zijn huidige contract loopt tot 2018.

Reacties

Overnames, noch fusies
zijn aan de orde, uitsluitend SANEREN

Geplaatst door: Ton Van Stokkum op
Marchionne noemt weer reeks fusie-kandidaten - Automobielmanagement.nl

Marchionne noemt weer reeks fusie-kandidaten

Sergio Marchionne staat er om bekend dat hij voortdurend hengelt naar kandidaten voor een mogelijke fusie met zijn Fiat Chrysler Automobiles. In de wandelgangen van de aandeelhoudersvergadering in Amsterdam heeft hij weer eens rijtje genoemd: Toyota, Volkswagen en Ford.

Marchionne noemt weer reeks fusie-kandidaten

Marchionne zou ook graag Hyundai/Kia als partners opvoeren ‘maar die hebben geen interesse in een huwelijk’.
Marchionne zag vorig jaar toenaderingspogingen bij General Motors direct stranden maar gaat door: "De deur voor fusies en overnames is nooit dicht geweest, de noodzaak om te consolideren verdwijnt niet." Hij kan Ford echter direct al weer van de lijst halen want dat heeft geen enkele belangstelling in een fusie. "Zoals we steeds zeggen, gaan we door met ons eigen One Ford plan," aldus een korte verklaring. Of Volkswagen onder de huidige omstandigheden veel tijd heeft om over Marchionne’s ideeën na te denken is de vraag terwijl Toyota op eigen kracht al de grootste autofabrikant ter wereld is. Marchionne heeft nog even de tijd om zijn droom waar te maken want zijn huidige contract loopt tot 2018.

Reacties

Overnames, noch fusies
zijn aan de orde, uitsluitend SANEREN

Geplaatst door: Ton Van Stokkum op