Renault ziet omzet flink stijgen

De Renault-groep heeft in het derde kwartaal de omzet met 13 procent omhoog zien gaan naar 10,546 miljard euro. Renault schrijft dat toe aan de uitstekende gang van zaken in Europa en aan ‘het succes van ons gamma’.

Renault ziet omzet flink stijgen

Wereldwijd verkochten Renault en Dacia 721.741 nieuwe auto’s, een toename met 16 procent vergeleken met een jaar eerder. Dacia deed het daarbij met bijna een kwart hogere verkopen nog iets beter dan het moedermerk. De herintroductie in Iran leverde daar een flinke bijdrage aan met 135 procent hogere verkopen.
Renault doet het daarmee veel beter dan de wereldmarkt want die vertoonde een groei van vijf procent. Dat beeld is hetzelfde in Europa met ruim 11 procent groei voor Renault c.s. en vijf procent voor de totale markt. Daarnaast wisten de Fransen in India, het Midden-Oosten en Afrika 85 procent meer auto’s aan de man te brengen, waarbij vooral de goedkope Kwid in India een succes is.
Renault maakt alleen per jaar en halfjaar en niet per kwartaal de winstcijfers bekend. Wel stelt de groep dat het vast houdt aan de eerdere verwachtingen voor heel 2016.

Renault ziet omzet flink stijgen - Automobielmanagement.nl

Renault ziet omzet flink stijgen

De Renault-groep heeft in het derde kwartaal de omzet met 13 procent omhoog zien gaan naar 10,546 miljard euro. Renault schrijft dat toe aan de uitstekende gang van zaken in Europa en aan ‘het succes van ons gamma’.

Renault ziet omzet flink stijgen

Wereldwijd verkochten Renault en Dacia 721.741 nieuwe auto’s, een toename met 16 procent vergeleken met een jaar eerder. Dacia deed het daarbij met bijna een kwart hogere verkopen nog iets beter dan het moedermerk. De herintroductie in Iran leverde daar een flinke bijdrage aan met 135 procent hogere verkopen.
Renault doet het daarmee veel beter dan de wereldmarkt want die vertoonde een groei van vijf procent. Dat beeld is hetzelfde in Europa met ruim 11 procent groei voor Renault c.s. en vijf procent voor de totale markt. Daarnaast wisten de Fransen in India, het Midden-Oosten en Afrika 85 procent meer auto’s aan de man te brengen, waarbij vooral de goedkope Kwid in India een succes is.
Renault maakt alleen per jaar en halfjaar en niet per kwartaal de winstcijfers bekend. Wel stelt de groep dat het vast houdt aan de eerdere verwachtingen voor heel 2016.