Volvo zoekt toeleveranciers rond Amerikaanse fabriek

De eerste fabriek van Volvo in de Verenigde Staten is bijna klaar en de Zweedse autobouwer is nu naarstig op zoek naar toeleveranciers in de regio zelf om het Amerikaanse aandeel in de daar te bouwen auto’s zo groot mogelijk te maken.

Volvo zoekt toeleveranciers rond Amerikaanse fabriek

Volvo investeert een half miljard dollar in een fabriek in Ridgeville bij Charleston, South-Carolina. Daar moeten eind volgend jaar de eerste S60’s van de band rollen die niet alleen bestemd zijn voor de Amerikaanse markt zelf maar ook geëxporteerd gaan worden naar de rest van de wereld.

Volvo ging er bij het begin van de bouw van de fabriek in 2015 vanuit dat het 30 procent van alle benodigde onderdelen binnen een straal van 60 kilometer rond de fabriek zou kunnen halen maar heeft dat nu opgevoerd naar 40 procent. De autobouwer heeft in dat kader net een contract gesloten met Gestamp Automocion, een metaalspecialist die ook carrosserieën levert aan een nabijgelegen fabriek van BMW, aldus Lex Kerssemaker, topman van Volvo Cars of North America tijdens een persbezoek aan de nieuwe fabriek. Eerder al had Volvo plaatselijke leveranciers gevonden voor de matten en de bumpers terwijl Continental vanuit een fabriek in de regio de banden gaat verzorgen.

Volvo zoekt toeleveranciers rond Amerikaanse fabriek - Automobielmanagement.nl

Volvo zoekt toeleveranciers rond Amerikaanse fabriek

De eerste fabriek van Volvo in de Verenigde Staten is bijna klaar en de Zweedse autobouwer is nu naarstig op zoek naar toeleveranciers in de regio zelf om het Amerikaanse aandeel in de daar te bouwen auto’s zo groot mogelijk te maken.

Volvo zoekt toeleveranciers rond Amerikaanse fabriek

Volvo investeert een half miljard dollar in een fabriek in Ridgeville bij Charleston, South-Carolina. Daar moeten eind volgend jaar de eerste S60’s van de band rollen die niet alleen bestemd zijn voor de Amerikaanse markt zelf maar ook geëxporteerd gaan worden naar de rest van de wereld.

Volvo ging er bij het begin van de bouw van de fabriek in 2015 vanuit dat het 30 procent van alle benodigde onderdelen binnen een straal van 60 kilometer rond de fabriek zou kunnen halen maar heeft dat nu opgevoerd naar 40 procent. De autobouwer heeft in dat kader net een contract gesloten met Gestamp Automocion, een metaalspecialist die ook carrosserieën levert aan een nabijgelegen fabriek van BMW, aldus Lex Kerssemaker, topman van Volvo Cars of North America tijdens een persbezoek aan de nieuwe fabriek. Eerder al had Volvo plaatselijke leveranciers gevonden voor de matten en de bumpers terwijl Continental vanuit een fabriek in de regio de banden gaat verzorgen.