Fransen kopen massaal, maar niet bij premiummerken

In Frankrijk zijn in de net afgelopen maand weer 9,4 procent meer auto’s verkocht dan een jaar eerder. Over de eerste acht maanden komt de groei uit op 4,2 procent, wat betekent dat de Franse automarkt de laatste tijd verder aan het versnellen is. Opmerkelijk: de premiummerken blijven sterk achter. Bij lichte bestelwagens was in augustus zelfs sprake van een toename met ruim 15 procent.

Fransen kopen meer auto's, maar niet de premium merken

Van de binnenlandse autogroepen deed vooral Renault het weer goed met in augustus 12 procent hogere verkopen dan vorig jaar in die maand. Dat is grotendeels te danken aan Dacia dat 22 procent meer auto’s verkocht. Alliantiepartner Nissan was echter de ster van de maand met een groei van ruim 57 procent.

Luxe merken verbruid 

PSA deed het met een plus van zeven procent dan weer slechter dan de markt als geheel waarbij Citroen slechts een magere 2 procent groei kon realiseren. Tot de sterkste groeiers behoren Skoda dat in Frankrijk een derde meer auto’s verkocht, Fiat, Alfa-Romeo en Toyota. De luxe-merken hebben het echter verbruid bij de Fransen. BMW en Audi boekten zelfs iets lagere verkopen terwijl Mercedes-Benz het met een magere plus van drie procent moest doen.

Fransen kopen massaal, maar niet bij premiummerken - Automobielmanagement.nl

Fransen kopen massaal, maar niet bij premiummerken

In Frankrijk zijn in de net afgelopen maand weer 9,4 procent meer auto’s verkocht dan een jaar eerder. Over de eerste acht maanden komt de groei uit op 4,2 procent, wat betekent dat de Franse automarkt de laatste tijd verder aan het versnellen is. Opmerkelijk: de premiummerken blijven sterk achter. Bij lichte bestelwagens was in augustus zelfs sprake van een toename met ruim 15 procent.

Fransen kopen meer auto's, maar niet de premium merken

Van de binnenlandse autogroepen deed vooral Renault het weer goed met in augustus 12 procent hogere verkopen dan vorig jaar in die maand. Dat is grotendeels te danken aan Dacia dat 22 procent meer auto’s verkocht. Alliantiepartner Nissan was echter de ster van de maand met een groei van ruim 57 procent.

Luxe merken verbruid 

PSA deed het met een plus van zeven procent dan weer slechter dan de markt als geheel waarbij Citroen slechts een magere 2 procent groei kon realiseren. Tot de sterkste groeiers behoren Skoda dat in Frankrijk een derde meer auto’s verkocht, Fiat, Alfa-Romeo en Toyota. De luxe-merken hebben het echter verbruid bij de Fransen. BMW en Audi boekten zelfs iets lagere verkopen terwijl Mercedes-Benz het met een magere plus van drie procent moest doen.