Lange wachttijden, moeilijke bereikbaarheid, een tekort aan onderdelen en andere problemen zorgen ervoor dat Tesla als vierde ‘klachtenbedrijf’ uit de bus is gekomen bij het jaarlijkse onderzoek van de Noorse Consumentenbond. "De Noren hebben helemaal gelijk als ze kwaad zijn op ons," tweette CEO Elon Musk daarop. "Het uitbreiden van onze service afdelingen, met name in Oslo, stuit op problemen. We kunnen het snel oplossen met mobiele servicewagens maar wachten op toestemming van de overheid om daarmee te beginnen," aldus Musk.

Noorwegen is, mede dankzij de ruime overheidssteun voor elektrisch rijden, één van de belangrijkste markten voor Tesla. Vorig jaar werden er 8.500 van die auto’s verkocht. In het eerste kwartaal van dit jaar bracht Noorwegen ook weer 162 miljoen dollar aan omzet in het laatje. Tesla heeft de laatste tijd al 30 procent meer monteurs aangetrokken in het Scandinavische land maar dat blijkt lang niet voldoende om het werk aan te kunnen. Analisten vragen zich daarom steeds meer af of Tesla de toestroom van werk door de komst van Model 3 wel aan zal kunnen.