Hyundai verwacht in 2019 een ‘taai jaar’

Hyundai Motor Group verwacht dat 2019 een ‘taai jaar’ zal worden voor de internationale autowereld. “De onzekerheden voor het bedrijfsleven nemen toe nu de wereldeconomie hapert. Over de hele wereld worden muren van protectionisme opgetrokken,’’ stelde topman Euisun Ching tijdens een nieuwjaarsbijeenkomst voor het personeel in Seoel.

euisun Chung

Hyundai en Kia hopen dit jaar samen 7,6 miljoen auto’s te verkopen, vergeleken met 7,3 tot 7,4 miljoen in 2018. Of dat doel gehaald zal worden, lijkt echter hoogst onzeker. De zustermerken hebben de laatste tijd zwaar ingezet op waterstof als nieuwe brandstof terwijl de wereld om hen heen juist mikt op elektrisch. 

Om het tij te keren heeft Hyundai Motor Group nu wel een fors offensief met nieuwe elektrische modellen aangekondigd. Verder hebben de twee Zuid-Koreaanse merken de slag om de SUV, met name in China maar ook in de Verenigde Staten, tot nu toe grotendeels gemist. Chung: “Intern hebben we een aantal uitdagingen waaronder het stabiliseren van belangrijke markten zoals de Verenigde Staten en China, tegelijkertijd moeten we beter inspelen op hoe we onze toekomstige groei realiseren.’’

Hyundai verwacht in 2019 een ‘taai jaar’ - Automobielmanagement.nl

Hyundai verwacht in 2019 een ‘taai jaar’

Hyundai Motor Group verwacht dat 2019 een ‘taai jaar’ zal worden voor de internationale autowereld. “De onzekerheden voor het bedrijfsleven nemen toe nu de wereldeconomie hapert. Over de hele wereld worden muren van protectionisme opgetrokken,’’ stelde topman Euisun Ching tijdens een nieuwjaarsbijeenkomst voor het personeel in Seoel.

euisun Chung

Hyundai en Kia hopen dit jaar samen 7,6 miljoen auto’s te verkopen, vergeleken met 7,3 tot 7,4 miljoen in 2018. Of dat doel gehaald zal worden, lijkt echter hoogst onzeker. De zustermerken hebben de laatste tijd zwaar ingezet op waterstof als nieuwe brandstof terwijl de wereld om hen heen juist mikt op elektrisch. 

Om het tij te keren heeft Hyundai Motor Group nu wel een fors offensief met nieuwe elektrische modellen aangekondigd. Verder hebben de twee Zuid-Koreaanse merken de slag om de SUV, met name in China maar ook in de Verenigde Staten, tot nu toe grotendeels gemist. Chung: “Intern hebben we een aantal uitdagingen waaronder het stabiliseren van belangrijke markten zoals de Verenigde Staten en China, tegelijkertijd moeten we beter inspelen op hoe we onze toekomstige groei realiseren.’’