General Motors wil verloren tijd inhalen

Dan Akerson, de nieuwe ceo van General Motors, zei in Detroit dat de Generaal onderzoekt of er tijdwinst in de ontwikkeling behaald kan worden. Hij wi de tijd goedmaken die verloren ging gedurende de afwikkeling van het faillissement.

"Ik denk dat we best kunnen zeggen dat we kijken of we de ontwikkeling van een aantal modellen kunnen versnellen," zei hij. Omdat r&d ongeveer een jaar heeft stilgelegen, lopen GM’s grote pick-ups and grotere sedans zoals de Chevrolet Impala achter op het industriegemiddelde als het gaat om modelvernieuwingen. Maar Akerson zei niet welke auto’s hij precies bedoelt. Wel zei hij dat 2012 en 2013 kritieke jaren zullen zijn in de VS. Het is geen geheim dat hij wil dat zijn bedrijf de productie verhoogt van de Chevrolet Volt. Ook wil hij nieuwe varianten van de Volt uitbrengen, zoals een hatchback en een mpv. De Volt is echter al een hatchback en aangenomen mag worden dan Akerson met een mpv een kleine cross-over bedoelt. GM moet, volgens Akerson, met de Volt in de komende drie jaar geld verdienen. Hij zou graag een hybride of elektrische versie hebben bij elke GM-divisie.

 

 

General Motors wil verloren tijd inhalen - Automobielmanagement.nl

General Motors wil verloren tijd inhalen

Dan Akerson, de nieuwe ceo van General Motors, zei in Detroit dat de Generaal onderzoekt of er tijdwinst in de ontwikkeling behaald kan worden. Hij wi de tijd goedmaken die verloren ging gedurende de afwikkeling van het faillissement.

"Ik denk dat we best kunnen zeggen dat we kijken of we de ontwikkeling van een aantal modellen kunnen versnellen," zei hij. Omdat r&d ongeveer een jaar heeft stilgelegen, lopen GM’s grote pick-ups and grotere sedans zoals de Chevrolet Impala achter op het industriegemiddelde als het gaat om modelvernieuwingen. Maar Akerson zei niet welke auto’s hij precies bedoelt. Wel zei hij dat 2012 en 2013 kritieke jaren zullen zijn in de VS. Het is geen geheim dat hij wil dat zijn bedrijf de productie verhoogt van de Chevrolet Volt. Ook wil hij nieuwe varianten van de Volt uitbrengen, zoals een hatchback en een mpv. De Volt is echter al een hatchback en aangenomen mag worden dan Akerson met een mpv een kleine cross-over bedoelt. GM moet, volgens Akerson, met de Volt in de komende drie jaar geld verdienen. Hij zou graag een hybride of elektrische versie hebben bij elke GM-divisie.