Ford heeft meest loyale klanten in de VS

Ford heeft van alle automerken de meest loyale klanten. Dat blijkt uit onderzoek van het gerenommeerde onderzoeksbureau Polk, dat klantenloyaliteit meet en de jaarlijkse Automotive Loyalty Awards uitreikt. Deze week was dat al voor de 15e keer.

Ford werd met een score van 62 procent overall-winnaar maar schrijft ook vier losse categorieën op zijn naam. Voor fabrikant, merk, etnisch merk Afro-Amerikaans en ‘mid/full-size Pickup Truck’ (voor de F-serie). Het is de eerste keer sinds 1999 dat Ford de overall-loyaliteitsaward voor fabrikant kreeg.

Toyota doet het ook goed, met liefst vier awards. Toyota blijkt trouwe aanhangers te hebben onder Aziaten en Hispanics.  

Polk lichtte liefst 4,9 miljoen herhalingsaankopen door in het modeljaar 2010, dat loopt van oktober 2009 tot oktober 2010. Loyaliteit is niks anders dan dat een huishouden een auto van hetzelfde model of merk koopt.

Ford’s vicepresident Ken Czubay voor Marketing, Sales en Service in de VS is erg blij met de eer. ‘De erkenning bewijst dat we op de goede weg zijn met onze zuinige en kwalitatief goede producten, auto’s waarnaar consumenten op zoek zijn.’

De loyaliteit in de autowereld neemt toe sinds de moeilijke economische tijden van de laatste paar jaar, constateert Polk. Vooral bij Aziatische merken. Dat maakt het succes van Ford des te opvallender, aldus Polk.

Ford heeft meest loyale klanten in de VS - Automobielmanagement.nl

Ford heeft meest loyale klanten in de VS

Ford heeft van alle automerken de meest loyale klanten. Dat blijkt uit onderzoek van het gerenommeerde onderzoeksbureau Polk, dat klantenloyaliteit meet en de jaarlijkse Automotive Loyalty Awards uitreikt. Deze week was dat al voor de 15e keer.

Ford werd met een score van 62 procent overall-winnaar maar schrijft ook vier losse categorieën op zijn naam. Voor fabrikant, merk, etnisch merk Afro-Amerikaans en ‘mid/full-size Pickup Truck’ (voor de F-serie). Het is de eerste keer sinds 1999 dat Ford de overall-loyaliteitsaward voor fabrikant kreeg.

Toyota doet het ook goed, met liefst vier awards. Toyota blijkt trouwe aanhangers te hebben onder Aziaten en Hispanics.  

Polk lichtte liefst 4,9 miljoen herhalingsaankopen door in het modeljaar 2010, dat loopt van oktober 2009 tot oktober 2010. Loyaliteit is niks anders dan dat een huishouden een auto van hetzelfde model of merk koopt.

Ford’s vicepresident Ken Czubay voor Marketing, Sales en Service in de VS is erg blij met de eer. ‘De erkenning bewijst dat we op de goede weg zijn met onze zuinige en kwalitatief goede producten, auto’s waarnaar consumenten op zoek zijn.’

De loyaliteit in de autowereld neemt toe sinds de moeilijke economische tijden van de laatste paar jaar, constateert Polk. Vooral bij Aziatische merken. Dat maakt het succes van Ford des te opvallender, aldus Polk.