Nissan wil grootste Japanse merk worden

Nissan heeft de ambitie om het grootste Japanse merk in Europa te worden.

Daarvoor dient het merk eerst collega Toyota te passeren, want die had vorig jaar een voorsprong van 1,5 procent marktaandeel. Simon Thomas, Nissan’s senior vice-president voor verkoop en Marketing, laat weten dat de inhaalmanoeuvre in het fiscale jaar 2013 plaats moet vinden, dat t/m 31 maart 2014 loopt. Nissan had voor het laatst in 1998 de koppositie in handen. 
Sindsdien is Toyota marktleider onder de Japanse spelers. Maar Nissan heeft in 2010 zijn achterstand kunnen verkleinen van 2,4 naar 1,5 procent. Extrapoleren levert dan een machtswisseling in 2012 op. Nissan wil in Europa volgens Thomas vooral groeien door het vergroten van het dealernetwerk en de introductie van nieuwe modellen. Daarnaast zullen bestaande types zoals de Note de komende jaren geleidelijk aan worden vervangen en kunnen we rekenen op extra elektrische modellen. In Nederland heeft Nissan overigens nog een grote achterstand op zijn landgenoot. Het merk was goed voor 11.660 registraties, terwijl Toyota liefst 40.954 auto’s aan de man bracht.

Nissan wil grootste Japanse merk worden - Automobielmanagement.nl

Nissan wil grootste Japanse merk worden

Nissan heeft de ambitie om het grootste Japanse merk in Europa te worden.

Daarvoor dient het merk eerst collega Toyota te passeren, want die had vorig jaar een voorsprong van 1,5 procent marktaandeel. Simon Thomas, Nissan’s senior vice-president voor verkoop en Marketing, laat weten dat de inhaalmanoeuvre in het fiscale jaar 2013 plaats moet vinden, dat t/m 31 maart 2014 loopt. Nissan had voor het laatst in 1998 de koppositie in handen. 
Sindsdien is Toyota marktleider onder de Japanse spelers. Maar Nissan heeft in 2010 zijn achterstand kunnen verkleinen van 2,4 naar 1,5 procent. Extrapoleren levert dan een machtswisseling in 2012 op. Nissan wil in Europa volgens Thomas vooral groeien door het vergroten van het dealernetwerk en de introductie van nieuwe modellen. Daarnaast zullen bestaande types zoals de Note de komende jaren geleidelijk aan worden vervangen en kunnen we rekenen op extra elektrische modellen. In Nederland heeft Nissan overigens nog een grote achterstand op zijn landgenoot. Het merk was goed voor 11.660 registraties, terwijl Toyota liefst 40.954 auto’s aan de man bracht.