Scania moet inkrimpen

In de auto-industrie in Zweden zit niet alleen Saab in de problemen, nu heeft ook Scania meegedeeld dat het ernstige gevolgen ondervindt van een sterk terugvallende vraag. Bij Scania in Zwolle wordt het contract van 290 medewerkers niet verlengd.

Hetzelfde geldt voor de uitzendkrachten in de Scania-fabrieken in Zweden en Frankrijk.  De vrachtwagenfabrikant gaat daarom de productie met tien tot vijftien procent inkrimpen. Volgens Scania beginnen de financiële problemen in Europa en de VS nu ook gevolgen te hebben voor de ‘echte economie’. In Europa is sprake van een duidelijke afzwakking op de truckmarkt maar ook het Midden-Oosten begint nu tekenen van een lagere versnelling te vertonen. In Zuid-Amerika blijft de vraag echter onverminderd hoog waardoor de Scania-fabrieken in Brazilië en Argentinië geen gevaar lopen.

Voor Scania in Zwolle betekent het dat de contracten van 250 tijdelijke werknemers ‘geleidelijk  aan’ worden beëindigd. Hetzelfde geldt voor circa veertig  flexkrachten van de Scania-vestiging in Meppel. Plannen om vast personeel te laten afvloeien, zijn er nog niet, zo meldt het FD. Ook DAF Trucks in Eindhoven ziet een daling van de marktvraag maar zegt dat er nog geen reden is de productie naar beneden bij te stellen.  

 

Reacties

gaan jullie bij scania die 250 mensen tegelijk wegsturen of gedeeltelijk want zoals ik gehoord heb krijgen ze woensdag bericht en is het dan direct einde verhaal en gaat het om alle flexwerkers of blijven er ook nog?

Geplaatst door: G.Vedder op
Scania moet inkrimpen - Automobielmanagement.nl

Scania moet inkrimpen

In de auto-industrie in Zweden zit niet alleen Saab in de problemen, nu heeft ook Scania meegedeeld dat het ernstige gevolgen ondervindt van een sterk terugvallende vraag. Bij Scania in Zwolle wordt het contract van 290 medewerkers niet verlengd.

Hetzelfde geldt voor de uitzendkrachten in de Scania-fabrieken in Zweden en Frankrijk.  De vrachtwagenfabrikant gaat daarom de productie met tien tot vijftien procent inkrimpen. Volgens Scania beginnen de financiële problemen in Europa en de VS nu ook gevolgen te hebben voor de ‘echte economie’. In Europa is sprake van een duidelijke afzwakking op de truckmarkt maar ook het Midden-Oosten begint nu tekenen van een lagere versnelling te vertonen. In Zuid-Amerika blijft de vraag echter onverminderd hoog waardoor de Scania-fabrieken in Brazilië en Argentinië geen gevaar lopen.

Voor Scania in Zwolle betekent het dat de contracten van 250 tijdelijke werknemers ‘geleidelijk  aan’ worden beëindigd. Hetzelfde geldt voor circa veertig  flexkrachten van de Scania-vestiging in Meppel. Plannen om vast personeel te laten afvloeien, zijn er nog niet, zo meldt het FD. Ook DAF Trucks in Eindhoven ziet een daling van de marktvraag maar zegt dat er nog geen reden is de productie naar beneden bij te stellen.  

 

Reacties

gaan jullie bij scania die 250 mensen tegelijk wegsturen of gedeeltelijk want zoals ik gehoord heb krijgen ze woensdag bericht en is het dan direct einde verhaal en gaat het om alle flexwerkers of blijven er ook nog?

Geplaatst door: G.Vedder op