Rolls-Royce heeft geen last van crisis

Rolls-Royce heeft weinig last van de crisis want het topmerk van de BMW Group heeft het beste jaar in haar 108-jarige geschiedenis achter de rug met bijna vierduizend verkochte eenheden.

Rolls-Royce verkocht vorig jaar 3.757 exemplaren in veertig verschillende landen, één procent meer dan in het oude recordjaar 2011. In december schoten de verkopen zelfs met twaalf procent omhoog naar 534 exemplaren. De VS en China blijven de belangrijkste markten maar daarnaast worden ook veel RR-en verkocht in de oliestaten in het Midden-Oosten waar de verkopen ook weer met 26 procent toenamen.

Verrassend is dat Rolls-Royce in Europa een verkoopgroei van 21 procent kon boeken. Rolls-Royce heeft afgelopen jaar ook weer een dertigtal nieuwe concessies geopend, waarmee de automobielen nu op meer dan honderd locaties worden verkocht. "Wij hebben een buitengewoon goed jaar achter de rug. Rolls-Royce blijft op grote afstand de marktleider op de markt voor ultra-luxe voertuigen",  vindt directeur Torsten Müller-Ötvös van Rolls-Royce Motor Cars.

Reacties

Het zoveelste bewijs dat er blijkbaar nog geld genoeg is. Kunst is om die mensen jouw merk te laten kopen en niet dat van de concurrent. Lekker rijden doen ze tenslotte allemaal. Grote uitdaging voor alle brandmanagers.

Geplaatst door: Monique Bakx op
Rolls-Royce heeft geen last van crisis - Automobielmanagement.nl

Rolls-Royce heeft geen last van crisis

Rolls-Royce heeft weinig last van de crisis want het topmerk van de BMW Group heeft het beste jaar in haar 108-jarige geschiedenis achter de rug met bijna vierduizend verkochte eenheden.

Rolls-Royce verkocht vorig jaar 3.757 exemplaren in veertig verschillende landen, één procent meer dan in het oude recordjaar 2011. In december schoten de verkopen zelfs met twaalf procent omhoog naar 534 exemplaren. De VS en China blijven de belangrijkste markten maar daarnaast worden ook veel RR-en verkocht in de oliestaten in het Midden-Oosten waar de verkopen ook weer met 26 procent toenamen.

Verrassend is dat Rolls-Royce in Europa een verkoopgroei van 21 procent kon boeken. Rolls-Royce heeft afgelopen jaar ook weer een dertigtal nieuwe concessies geopend, waarmee de automobielen nu op meer dan honderd locaties worden verkocht. "Wij hebben een buitengewoon goed jaar achter de rug. Rolls-Royce blijft op grote afstand de marktleider op de markt voor ultra-luxe voertuigen",  vindt directeur Torsten Müller-Ötvös van Rolls-Royce Motor Cars.

Reacties

Het zoveelste bewijs dat er blijkbaar nog geld genoeg is. Kunst is om die mensen jouw merk te laten kopen en niet dat van de concurrent. Lekker rijden doen ze tenslotte allemaal. Grote uitdaging voor alle brandmanagers.

Geplaatst door: Monique Bakx op