KPMG: minder belangstelling autofabrikant voor ev

De grote autofabrikanten zijn steeds minder enthousiast over volelektrische auto’s. Ze richten hun aandacht daarom weer zo veel mogelijk op verlaging van het brandstofverbruik van de verbrandingsmotor, zeker nu brandstofefficiëntie de doorslaggevende factor is bij de kostenbewuste autokopers. Maar hybride plug-ins kunnen de komende jaren nog wel op nieuwe investeringen rekenen.

Dat is één van de belangrijke conclusies uit het jaarlijkse KPMG-rapport over de ontwikkelingen in de internationale autosector. KPMG vroeg daarvoor de mening van tweehonderd managers van autofabrikanten, toeleveranciers, verhuur- en leasebedrijven en mobiliteitsverstrekkers in 31 landen. De voortdurende onzekerheid over elektromobiliteitstechnologieën in combinatie met nieuwe trends op het gebied van de globalisering, de snelle verstedelijking en het veranderd consumentengedrag verklaren voor een groot deel een grote verschuiving in het autolandschap, denkt KPMG. ‘’Het wordt er voor het bedrijfsmodel alleen maar ingewikkelder op", redeneert  Mathieu Meyer, hoofd automotive bij KPMG. Een derde van de ondervraagden verwacht dat de vraag zich de komende tijd vooral richt op plug-in hybride modellen. Non-plug-in hybride auto’s komen nu op de tweede plaats – vorig jaar nog op één – terwijl volledig door batterijen aangedreven auto’s pas als vijfde worden genoemd. "De gewijzigde mening weerspiegelt de onzekerheid over wat de dominerende technologie zal worden,” stelt Meyer.

Meer hierover in Automobiel Management 2013-1 van 18 januari 

 

KPMG: minder belangstelling autofabrikant voor ev - Automobielmanagement.nl

KPMG: minder belangstelling autofabrikant voor ev

De grote autofabrikanten zijn steeds minder enthousiast over volelektrische auto’s. Ze richten hun aandacht daarom weer zo veel mogelijk op verlaging van het brandstofverbruik van de verbrandingsmotor, zeker nu brandstofefficiëntie de doorslaggevende factor is bij de kostenbewuste autokopers. Maar hybride plug-ins kunnen de komende jaren nog wel op nieuwe investeringen rekenen.

Dat is één van de belangrijke conclusies uit het jaarlijkse KPMG-rapport over de ontwikkelingen in de internationale autosector. KPMG vroeg daarvoor de mening van tweehonderd managers van autofabrikanten, toeleveranciers, verhuur- en leasebedrijven en mobiliteitsverstrekkers in 31 landen. De voortdurende onzekerheid over elektromobiliteitstechnologieën in combinatie met nieuwe trends op het gebied van de globalisering, de snelle verstedelijking en het veranderd consumentengedrag verklaren voor een groot deel een grote verschuiving in het autolandschap, denkt KPMG. ‘’Het wordt er voor het bedrijfsmodel alleen maar ingewikkelder op", redeneert  Mathieu Meyer, hoofd automotive bij KPMG. Een derde van de ondervraagden verwacht dat de vraag zich de komende tijd vooral richt op plug-in hybride modellen. Non-plug-in hybride auto’s komen nu op de tweede plaats – vorig jaar nog op één – terwijl volledig door batterijen aangedreven auto’s pas als vijfde worden genoemd. "De gewijzigde mening weerspiegelt de onzekerheid over wat de dominerende technologie zal worden,” stelt Meyer.

Meer hierover in Automobiel Management 2013-1 van 18 januari