Verlies voor Volvo over 2012

Volvo, sinds 2010 in handen van het Chinese Geely, heeft over 2012 een verlies geleden na een tegenvallende verkoop.

Het Zweedse merk leed een nettoverlies van 480 miljoen Zweedse kronen (56,4 miljoen euro), tegen een winst van een miljard kronen (117 miljoen euro) een jaar eerder. Volvo verkocht vorig jaar wereldwijd 420.000 auto’s. Dat zijn er 60.000 minder dan vooraf was verwacht. In 2011 werden nog 450.000 Volvo’s verkocht. Het bedrijf had last van een zwakkere verkoop in Europa en China.

In de Verenigde Staten ging de verkoop licht omhoog. Geely heeft voor 2020 de doelstelling uitgesproken om jaarlijks 800.000 Volvo’s te verkopen, waarvan het grootste deel in China en Amerika. De vraag is of dat gaat lukken, want vorige maand waren de Zweden één van de grootste verliezers op de Amerikaanse markt. De autofabrikant verwacht volgend jaar ook nog last te hebben van de slechte economische omstandigheden op de Europese markt.

Reacties

Logisch dat het marktaandeel daalt. De modellenpolitiek is niet echt wat van dit merk verwacht mag worden. Bekend om de ruime stations. En wat doet Volvo Steeds kleinere en minder stations. Anders gezegd: weinig aantrekkelijke stations. Bovendien ook niet echt zuinge stations.

Geplaatst door: Peter IJsseldijk op
Verlies voor Volvo over 2012 - Automobielmanagement.nl

Verlies voor Volvo over 2012

Volvo, sinds 2010 in handen van het Chinese Geely, heeft over 2012 een verlies geleden na een tegenvallende verkoop.

Het Zweedse merk leed een nettoverlies van 480 miljoen Zweedse kronen (56,4 miljoen euro), tegen een winst van een miljard kronen (117 miljoen euro) een jaar eerder. Volvo verkocht vorig jaar wereldwijd 420.000 auto’s. Dat zijn er 60.000 minder dan vooraf was verwacht. In 2011 werden nog 450.000 Volvo’s verkocht. Het bedrijf had last van een zwakkere verkoop in Europa en China.

In de Verenigde Staten ging de verkoop licht omhoog. Geely heeft voor 2020 de doelstelling uitgesproken om jaarlijks 800.000 Volvo’s te verkopen, waarvan het grootste deel in China en Amerika. De vraag is of dat gaat lukken, want vorige maand waren de Zweden één van de grootste verliezers op de Amerikaanse markt. De autofabrikant verwacht volgend jaar ook nog last te hebben van de slechte economische omstandigheden op de Europese markt.

Reacties

Logisch dat het marktaandeel daalt. De modellenpolitiek is niet echt wat van dit merk verwacht mag worden. Bekend om de ruime stations. En wat doet Volvo Steeds kleinere en minder stations. Anders gezegd: weinig aantrekkelijke stations. Bovendien ook niet echt zuinge stations.

Geplaatst door: Peter IJsseldijk op