Britse autoverkopen op hoogste peil sinds crisis

In Groot-Brittannië zijn in het het afgelopen jaar 2,26 miljoen nieuwe auto’s verkocht, het hoogste aantal sinds het begin van de crisis in 2007.

De verkopen lagen daarmee bijna elf procent hoger dan in 2012 maar nog altijd wel zes procent onder het niveau van dat jaar 2007. In de maand december werden zelfs bijna een kwart meer auto’s verkocht dan een jaar eerder.

Met dat aantal heeft Groot-Brittannië Frankrijk ingehaald als op één – Duitsland – na grootste nationale automarkt in Europa. Volgens de Society of Motor Manufacturers and Traders SMMT spelen vooral de vele financieringsaanbiedingen de autoverkopen in de kaart. In Britse auto-advertenties wordt tegenwoordig vrijwel nooit de prijs van de auto zelf genoemd maar alleen wat je daar maandelijks voor moet betalen, een bedrag dat meestal op omgerekend hooguit enkele honderden euro’s per maand uitkomt. Daarbij komt dat de consument meer vertrouwen heeft in de economie en er meer en meer op rekent in ieder geval zijn of haar baan te kunnen behouden. ‘’Met dit beste jaar sinds 2007 levert de autosector ook zelf een belangrijke bijdrage aan die economische opleving,” denkt directeur Mike Hawes van de SMMT.

Britse autoverkopen op hoogste peil sinds crisis - Automobielmanagement.nl

Britse autoverkopen op hoogste peil sinds crisis

In Groot-Brittannië zijn in het het afgelopen jaar 2,26 miljoen nieuwe auto’s verkocht, het hoogste aantal sinds het begin van de crisis in 2007.

De verkopen lagen daarmee bijna elf procent hoger dan in 2012 maar nog altijd wel zes procent onder het niveau van dat jaar 2007. In de maand december werden zelfs bijna een kwart meer auto’s verkocht dan een jaar eerder.

Met dat aantal heeft Groot-Brittannië Frankrijk ingehaald als op één – Duitsland – na grootste nationale automarkt in Europa. Volgens de Society of Motor Manufacturers and Traders SMMT spelen vooral de vele financieringsaanbiedingen de autoverkopen in de kaart. In Britse auto-advertenties wordt tegenwoordig vrijwel nooit de prijs van de auto zelf genoemd maar alleen wat je daar maandelijks voor moet betalen, een bedrag dat meestal op omgerekend hooguit enkele honderden euro’s per maand uitkomt. Daarbij komt dat de consument meer vertrouwen heeft in de economie en er meer en meer op rekent in ieder geval zijn of haar baan te kunnen behouden. ‘’Met dit beste jaar sinds 2007 levert de autosector ook zelf een belangrijke bijdrage aan die economische opleving,” denkt directeur Mike Hawes van de SMMT.