PSA-baas Tavares wil van DS apart merk maken

Carlos Tavares, pas gisteren aangetreden als baas van de autodivisie van PSA, heeft direct al ambitieuze plannen onthuld voor het autobedrijf achter de merken Peugeot en Citroën. Tavares wil van DS, de modellenreeks van Citroën, op korte termijn een apart en exclusief merk maken om zo het door PSA aangeboden gamma uit te breiden.

De DS wordt al als eigen merk op de markt gezet in China. Daar rollen die auto’s ook uit een aparte fabriek die gerund wordt in samenwerking met de Chinese partner Changan. Tavares wil dat nu snel uitbreiden naar andere Aziatische landen – die dan in eerste instantie beleverd worden door de fabriek in China – en uiteindelijk DS helemaal op eigen benen zetten. ‘’Ik wil de ontwikkeling van DS versnellen als zelfstandig merk in het duurdere segment,” aldus Tavares bij zijn eerste openbare optreden als baas van Peugeot Citroën. Merkbaas Banzet van Citroën zelf weet echter niet of dat ook in Europa gaat gebeuren ‘omdat de volumes daarvoor misschien te klein zijn.’
Tavares zal verder zijn de rest van zijn plannen voor de toekomst van de in nood verkerende autobouwer, onder het motto ‘Back in the Race’, in april aan de openbaarheid prijsgeven.

PSA-baas Tavares wil van DS apart merk maken - Automobielmanagement.nl

PSA-baas Tavares wil van DS apart merk maken

Carlos Tavares, pas gisteren aangetreden als baas van de autodivisie van PSA, heeft direct al ambitieuze plannen onthuld voor het autobedrijf achter de merken Peugeot en Citroën. Tavares wil van DS, de modellenreeks van Citroën, op korte termijn een apart en exclusief merk maken om zo het door PSA aangeboden gamma uit te breiden.

De DS wordt al als eigen merk op de markt gezet in China. Daar rollen die auto’s ook uit een aparte fabriek die gerund wordt in samenwerking met de Chinese partner Changan. Tavares wil dat nu snel uitbreiden naar andere Aziatische landen – die dan in eerste instantie beleverd worden door de fabriek in China – en uiteindelijk DS helemaal op eigen benen zetten. ‘’Ik wil de ontwikkeling van DS versnellen als zelfstandig merk in het duurdere segment,” aldus Tavares bij zijn eerste openbare optreden als baas van Peugeot Citroën. Merkbaas Banzet van Citroën zelf weet echter niet of dat ook in Europa gaat gebeuren ‘omdat de volumes daarvoor misschien te klein zijn.’
Tavares zal verder zijn de rest van zijn plannen voor de toekomst van de in nood verkerende autobouwer, onder het motto ‘Back in the Race’, in april aan de openbaarheid prijsgeven.