BMW bouwt autofabriek in Mexico

BMW gaat een nieuwe autofabriek bouwen in Mexico om zo beter in te kunnen spelen op de uitstekende gang van zaken in de Verenigde Staten. De fabriek met een capaciteit van 150.000 auto’s per jaar moet rond de één miljard dollar kosten maar zal niet voor begin 2019 in bedrijf kunnen komen.

‘’We krijgen met die nieuwe fabriek een nog veel betere uitgangspositie om profijt te trekken van het groeipotentieel in die regio,” aldus Harald Krüger, in de raad van bestuur verantwoordelijk voor de productie. BMW heeft eerder al aangekondigd haar fabriek in het Amerikaanse Spantanburg ook drastisch uit te breiden. Wat Mexico betreft volgt BMW het voorbeeld van Audi en Daimler/Mercedes, de andere duurdere Duitse merken die prima draaien in Noord-Amerika. Daimler doet dat overigens wel samen met Renault-Nissan waarmee het tegenwoordig ook op andere terreinen samenwerkt. Mexico heeft de laatste jaren al voor meer dan tien miljard aan buitenlandse investeringen binnen gehaald vanuit de auto-industrie en is inmiddels ook de op drie na grootste auto-exporteur ter wereld. 

BMW bouwt autofabriek in Mexico - Automobielmanagement.nl

BMW bouwt autofabriek in Mexico

BMW gaat een nieuwe autofabriek bouwen in Mexico om zo beter in te kunnen spelen op de uitstekende gang van zaken in de Verenigde Staten. De fabriek met een capaciteit van 150.000 auto’s per jaar moet rond de één miljard dollar kosten maar zal niet voor begin 2019 in bedrijf kunnen komen.

‘’We krijgen met die nieuwe fabriek een nog veel betere uitgangspositie om profijt te trekken van het groeipotentieel in die regio,” aldus Harald Krüger, in de raad van bestuur verantwoordelijk voor de productie. BMW heeft eerder al aangekondigd haar fabriek in het Amerikaanse Spantanburg ook drastisch uit te breiden. Wat Mexico betreft volgt BMW het voorbeeld van Audi en Daimler/Mercedes, de andere duurdere Duitse merken die prima draaien in Noord-Amerika. Daimler doet dat overigens wel samen met Renault-Nissan waarmee het tegenwoordig ook op andere terreinen samenwerkt. Mexico heeft de laatste jaren al voor meer dan tien miljard aan buitenlandse investeringen binnen gehaald vanuit de auto-industrie en is inmiddels ook de op drie na grootste auto-exporteur ter wereld.