Audi en Chrysler krijgen Chinese boetes

De stroom Chinese boetes voor producenten van auto-onderdelen houdt onverminderd aan. Dit keer zijn het Audi en Chrysler die moeten betalen vanwege prijsafspraken. Eerder deelde de Chinese concurrentiewaakhond ook al boetes uit aan onder meer Japanse en andere Duitse autobedrijven.

Dat meldde het Chinese staatspersbureau Xinhua donderdag. De boete voor Volkswagen, het moederbedrijf van Audi, bedroeg 249 miljoen yuan (31 miljoen euro). Daarnaast werden nog eens 8 Audi dealers beboet voor in totaal 29 miljoen yuan. De Chinese tak van Chrysler werd voor 32 miljoen yuan bestraft. Nog eens 3 dealers van het Amerikaanse merk werden gesommeerd om in totaal een bedrag van 2 miljoen yuan te betalen.

China volgt met zijn aanpak van de automakers de lijn van de Verenigde Staten, Europa en Japan, die autoproducenten eerder al op de vingers tikten vanwege verboden prijsafspraken.

Reacties

Wanneer gaan wij boetes heffen voor hun Chinese kartel monopolie en het niet open gooien van hun grenzen en de verplichting fabrieken van hun agenten, distributiekanalen te moeten werken. Europa is te soft.

Geplaatst door: ruth jacobus op
Audi en Chrysler krijgen Chinese boetes - Automobielmanagement.nl

Audi en Chrysler krijgen Chinese boetes

De stroom Chinese boetes voor producenten van auto-onderdelen houdt onverminderd aan. Dit keer zijn het Audi en Chrysler die moeten betalen vanwege prijsafspraken. Eerder deelde de Chinese concurrentiewaakhond ook al boetes uit aan onder meer Japanse en andere Duitse autobedrijven.

Dat meldde het Chinese staatspersbureau Xinhua donderdag. De boete voor Volkswagen, het moederbedrijf van Audi, bedroeg 249 miljoen yuan (31 miljoen euro). Daarnaast werden nog eens 8 Audi dealers beboet voor in totaal 29 miljoen yuan. De Chinese tak van Chrysler werd voor 32 miljoen yuan bestraft. Nog eens 3 dealers van het Amerikaanse merk werden gesommeerd om in totaal een bedrag van 2 miljoen yuan te betalen.

China volgt met zijn aanpak van de automakers de lijn van de Verenigde Staten, Europa en Japan, die autoproducenten eerder al op de vingers tikten vanwege verboden prijsafspraken.

Reacties

Wanneer gaan wij boetes heffen voor hun Chinese kartel monopolie en het niet open gooien van hun grenzen en de verplichting fabrieken van hun agenten, distributiekanalen te moeten werken. Europa is te soft.

Geplaatst door: ruth jacobus op