Marchionne ‘wil GM tot fusie dwingen’

Topman Sergio Marchionne van Fiat Chrysler heeft de hulp ingeroepen van activistische aandeelhouders om General Motors tot de door hem zo gewenste fusie te dwingen.

Eerder wees GM-topvrouw Mary Barra de toenaderingspogingen van haar Italiaanse collega resoluut af. Maar Marchionne wil zich daar niet bij neerleggen, meldt de Wall Street Journal. De Italiaan weet dat GM niet erg goed in de markt ligt bij hedgefondsen en dat soort actieve beleggers, reden om in die richting een visje uit te gooien.

Barra heeft al eerder beloofd vijf miljard dollar aan de aandeelhouders uit te keren om de koers wat op te peppen, maar daar is niet iedereen volledig tevreden mee. Marchionne, verklaard voorstander van verdere schaalvergroting in de autowereld, weet bovendien dat de bescherming van GM tegen ‘moeilijke’ aandeelhouders een stuk minder is dan bijvoorbeeld bij Ford. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Reacties

Wanneer gaat hij eens auto’s bouwen?

Geplaatst door: Theo op

@theo,

Think global:

Dat doet ie al volop! Marktleider in Brazilië, een markt bijna zo groot al Europa. Ca. 850.000 stuks in USA.

Zonder opel ziet de Europese markt er al weer wat anders uit…

Geplaatst door: Peter op
Marchionne ‘wil GM tot fusie dwingen’ - Automobielmanagement.nl

Marchionne ‘wil GM tot fusie dwingen’

Topman Sergio Marchionne van Fiat Chrysler heeft de hulp ingeroepen van activistische aandeelhouders om General Motors tot de door hem zo gewenste fusie te dwingen.

Eerder wees GM-topvrouw Mary Barra de toenaderingspogingen van haar Italiaanse collega resoluut af. Maar Marchionne wil zich daar niet bij neerleggen, meldt de Wall Street Journal. De Italiaan weet dat GM niet erg goed in de markt ligt bij hedgefondsen en dat soort actieve beleggers, reden om in die richting een visje uit te gooien.

Barra heeft al eerder beloofd vijf miljard dollar aan de aandeelhouders uit te keren om de koers wat op te peppen, maar daar is niet iedereen volledig tevreden mee. Marchionne, verklaard voorstander van verdere schaalvergroting in de autowereld, weet bovendien dat de bescherming van GM tegen ‘moeilijke’ aandeelhouders een stuk minder is dan bijvoorbeeld bij Ford. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Reacties

Wanneer gaat hij eens auto’s bouwen?

Geplaatst door: Theo op

@theo,

Think global:

Dat doet ie al volop! Marktleider in Brazilië, een markt bijna zo groot al Europa. Ca. 850.000 stuks in USA.

Zonder opel ziet de Europese markt er al weer wat anders uit…

Geplaatst door: Peter op