Jaguar Land Rover investeert fors en zet in op diesel

Jaguar Land Rover gaat 630 miljoen euro investeren in haar motorenfabriek in Wolverhampton. Daarmee wordt de capaciteit van de fabriek verdubbeld waarbij er ook honderden arbeidsplaatsen bij komen.

De fabriek in Wolverhampton is pas in oktober vorig jaar in gebruik genomen en bouwt lage-emissie, viercilinder diesel- en benzinemotoren voor onder meer de Jaguar XE. JLR gaat het complex nu uitbreiden tot een omvang van 28 voetbalvelden. "We zijn absoluut ‘committed’ aan Groot-Brittannië. Je hebt hier sterk gemotiveerde en erg creatieve mensen. Brits ontwerp en techniek bieden geeft ons als bedrijf een voorsprong in de wereld," zegt CEO Ralf Speth. Hij benadrukte daarbij dat JLR ondanks het schandaal bij Volkswagen toch vooral inzet op diesel.

De expansie past in de plannen van JLR om de productie tegen 2020 op te voeren tot één miljoen auto’s per jaar om zo beter te kunnen concurreren met bijvoorbeeld Audi, BMW of Mercedes. De Britse autobouwer is één van de snelst groeiende bedrijven in de sector sinds het in 2008 werd overgenomen door Tata Motors uit India.   

Jaguar Land Rover investeert fors en zet in op diesel - Automobielmanagement.nl

Jaguar Land Rover investeert fors en zet in op diesel

Jaguar Land Rover gaat 630 miljoen euro investeren in haar motorenfabriek in Wolverhampton. Daarmee wordt de capaciteit van de fabriek verdubbeld waarbij er ook honderden arbeidsplaatsen bij komen.

De fabriek in Wolverhampton is pas in oktober vorig jaar in gebruik genomen en bouwt lage-emissie, viercilinder diesel- en benzinemotoren voor onder meer de Jaguar XE. JLR gaat het complex nu uitbreiden tot een omvang van 28 voetbalvelden. "We zijn absoluut ‘committed’ aan Groot-Brittannië. Je hebt hier sterk gemotiveerde en erg creatieve mensen. Brits ontwerp en techniek bieden geeft ons als bedrijf een voorsprong in de wereld," zegt CEO Ralf Speth. Hij benadrukte daarbij dat JLR ondanks het schandaal bij Volkswagen toch vooral inzet op diesel.

De expansie past in de plannen van JLR om de productie tegen 2020 op te voeren tot één miljoen auto’s per jaar om zo beter te kunnen concurreren met bijvoorbeeld Audi, BMW of Mercedes. De Britse autobouwer is één van de snelst groeiende bedrijven in de sector sinds het in 2008 werd overgenomen door Tata Motors uit India.