BMW verkoopt auto’s online in Groot-Brittannië

BMW is in Groot-Brittannië begonnen met het verkopen van auto’s online. De klant kan een BMW uitkiezen, volledig configureren, financieren en online ‘kopen’. De transactie moet echter uiteindelijk worden afgerond bij een dealer, want het systeem is bedoeld om die dealer te ondersteunen in dit digitale tijdperk.

BMW heeft eerst negen Britse dealers proef laten draaien via website http://www.bmw.co.uk/en/index.html. Dat is volgens een woordvoerder zeer succesvol verlopen en nu wordt het online kanaal over het hele land uitgerold. Van de 146 Britse BMW-dealers zijn er 138 zo ver dat ze op deze manier zaken kunnen doen. Aansluiting kost de dealer niets maar wel moeten de kosten voor het trainen van de verkoopmedewerkers betaald worden.

De klant begint met de tool ‘Find your BMW’ die toegang geeft tot alle beschikbare modellen. Wie tijdens het proces ergens vast loopt of vragen heeft, kan van 8 tot 22 uur chatten, bellen of mailen met een helpdesk. Groot-Brittannië is de vierde nationale markt voor de Duitse autobouwer. Op de vraag of het systeem ook op de belangrijke thuismarkt wordt ingevoerd, wil BMW op dit moment nog geen antwoord geven. 

BMW verkoopt auto’s online in Groot-Brittannië - Automobielmanagement.nl

BMW verkoopt auto’s online in Groot-Brittannië

BMW is in Groot-Brittannië begonnen met het verkopen van auto’s online. De klant kan een BMW uitkiezen, volledig configureren, financieren en online ‘kopen’. De transactie moet echter uiteindelijk worden afgerond bij een dealer, want het systeem is bedoeld om die dealer te ondersteunen in dit digitale tijdperk.

BMW heeft eerst negen Britse dealers proef laten draaien via website http://www.bmw.co.uk/en/index.html. Dat is volgens een woordvoerder zeer succesvol verlopen en nu wordt het online kanaal over het hele land uitgerold. Van de 146 Britse BMW-dealers zijn er 138 zo ver dat ze op deze manier zaken kunnen doen. Aansluiting kost de dealer niets maar wel moeten de kosten voor het trainen van de verkoopmedewerkers betaald worden.

De klant begint met de tool ‘Find your BMW’ die toegang geeft tot alle beschikbare modellen. Wie tijdens het proces ergens vast loopt of vragen heeft, kan van 8 tot 22 uur chatten, bellen of mailen met een helpdesk. Groot-Brittannië is de vierde nationale markt voor de Duitse autobouwer. Op de vraag of het systeem ook op de belangrijke thuismarkt wordt ingevoerd, wil BMW op dit moment nog geen antwoord geven.