‘VW moet 115.000 auto’s in VS terugkopen’

Volkswagen gaat er van uit dat het zo’n 115.000 dieselauto’s in de VS zal moeten terugkopen omdat het verhelpen van de sjoemelsoftware te ingewikkeld en te duur wordt.

Volkswagen geeft eigenaren sjoemeldiesels in Duitsland vergoeding

In een aantal gevallen kan de autofabrikant er van af komen door de dieselrijder een andere auto met een forse korting te bieden maar veel andere bezitters zullen daar niet mee akkoord gaan en helemaal van hun VW af willen. Ook herstellen van de problemen in de andere half miljoen Amerikaanse auto’s die bij het dieselschandaal betrokken zijn, zal fors in de papieren gaan lopen.

Dat meldt de Suddeutsche Zeitung op basis van anonieme bronnen. De informatie is niet bevestigd door VW maar rijmt wel met opmerkingen van de directeur Herbert Diess tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas: "Oude auto’s alsnog laten voldoen aan de emissie-eisen is erg ingewikkeld en daardoor ook kostbaar voor ons bedrijf. De auto zal ook ingrijpend onder handen genomen moeten worden." VW heeft overigens nog steeds geen overeenstemming bereikt met de Environmental Protection Agency over de manier waarop het software-probleem in de VS aangepakt zou moeten worden. In Europa is dat inmiddels wel het geval, hier hoopt VW nog deze maand met het terugroepen te beginnen.

‘VW moet 115.000 auto’s in VS terugkopen’ - Automobielmanagement.nl

‘VW moet 115.000 auto’s in VS terugkopen’

Volkswagen gaat er van uit dat het zo’n 115.000 dieselauto’s in de VS zal moeten terugkopen omdat het verhelpen van de sjoemelsoftware te ingewikkeld en te duur wordt.

Volkswagen geeft eigenaren sjoemeldiesels in Duitsland vergoeding

In een aantal gevallen kan de autofabrikant er van af komen door de dieselrijder een andere auto met een forse korting te bieden maar veel andere bezitters zullen daar niet mee akkoord gaan en helemaal van hun VW af willen. Ook herstellen van de problemen in de andere half miljoen Amerikaanse auto’s die bij het dieselschandaal betrokken zijn, zal fors in de papieren gaan lopen.

Dat meldt de Suddeutsche Zeitung op basis van anonieme bronnen. De informatie is niet bevestigd door VW maar rijmt wel met opmerkingen van de directeur Herbert Diess tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas: "Oude auto’s alsnog laten voldoen aan de emissie-eisen is erg ingewikkeld en daardoor ook kostbaar voor ons bedrijf. De auto zal ook ingrijpend onder handen genomen moeten worden." VW heeft overigens nog steeds geen overeenstemming bereikt met de Environmental Protection Agency over de manier waarop het software-probleem in de VS aangepakt zou moeten worden. In Europa is dat inmiddels wel het geval, hier hoopt VW nog deze maand met het terugroepen te beginnen.