Volkswagen: schandaal wordt duurder dan verwacht

Volkswagen verwacht dat het sjoemelsoftwareschandaal in de VS nog een lange lijdensweg wordt. Topfunctionarissen van de Duitse autofabrikant gaan ervan uit dat men het voor eind maart niet eens wordt.

Manager Magazin - voorpagina

Het Duitse Manager Magazin heeft bericht dat  de eerder apart gezette 6,7 miljard euro waarschijnlijk niet voldoende zal zijn. Het tijdschrift voor managers baseert zich op bronnen uit de onderneming.  Een woordvoerder van Volkswagen heeft aan aanleiding daarvan gezegd dat het om speculaties gaat en dat men daarop geen commentaar geeft.  In het bedrag  van 6,7 miljard waren de kosten voor terugroepacties begrepen, maar niet de kosten van eventuele strafzaken en schadevergoedingen.  

Volkswagen heeft in deze sjoemelkwestie te maken met een aantal open wonden. Een van de meest dringende vragen is wanneer, en hoe, men de zeshonderd duizend gemanipuleerde auto’s in de VS gaat herstellen. De betrokken overheidsinstanties hebben om te beginnen het eerste recall-plan van VW afgewezen en om verbeteringen gevraagd.  In de VS dreigt dat Volkswagen heel veel auto’s zal moeten terugkopen.

Het concern in Wolfsburg heeft begin februari de datum van zijn aandeelhoudersvergadering uitgesteld. Volkswagen verwacht in een later stadium meer duidelijkheid te kunnen geven over de effecten van het emissieschandaal. (bron: Manager Magazin / KFZ Betrieb)

 

Volkswagen: schandaal wordt duurder dan verwacht - Automobielmanagement.nl

Volkswagen: schandaal wordt duurder dan verwacht

Volkswagen verwacht dat het sjoemelsoftwareschandaal in de VS nog een lange lijdensweg wordt. Topfunctionarissen van de Duitse autofabrikant gaan ervan uit dat men het voor eind maart niet eens wordt.

Manager Magazin - voorpagina

Het Duitse Manager Magazin heeft bericht dat  de eerder apart gezette 6,7 miljard euro waarschijnlijk niet voldoende zal zijn. Het tijdschrift voor managers baseert zich op bronnen uit de onderneming.  Een woordvoerder van Volkswagen heeft aan aanleiding daarvan gezegd dat het om speculaties gaat en dat men daarop geen commentaar geeft.  In het bedrag  van 6,7 miljard waren de kosten voor terugroepacties begrepen, maar niet de kosten van eventuele strafzaken en schadevergoedingen.  

Volkswagen heeft in deze sjoemelkwestie te maken met een aantal open wonden. Een van de meest dringende vragen is wanneer, en hoe, men de zeshonderd duizend gemanipuleerde auto’s in de VS gaat herstellen. De betrokken overheidsinstanties hebben om te beginnen het eerste recall-plan van VW afgewezen en om verbeteringen gevraagd.  In de VS dreigt dat Volkswagen heel veel auto’s zal moeten terugkopen.

Het concern in Wolfsburg heeft begin februari de datum van zijn aandeelhoudersvergadering uitgesteld. Volkswagen verwacht in een later stadium meer duidelijkheid te kunnen geven over de effecten van het emissieschandaal. (bron: Manager Magazin / KFZ Betrieb)