Londense taxi ook in Australië en Nieuw-Zeeland

London Taxi Co gaat minstens 1.000 ‘cabs’ leveren aan grote steden in Australië en Nieuw-Zeeland. Met de opdracht voor een periode van tien jaar is een bedrag gemoeid van rond de 55 miljoen euro.

Londense taxi ook in Australië en Nieuw-Zeeland

London Taxi Co, het vroegere Manganese Bronze, is een dochterbedrijf van het Chinese Zhejiang Geely Holding Group dat ook eigenaar is van Volvo Cars. De aan ‘down under’ te leveren taxi’s, de TX4, worden gebouwd in een fabriek in het Engelse Coventry. Geely heeft vorig jaar al aangekondigd dat het rond de 350 miljoen euro gaat investeren in een nieuwe assemblagefabriek en ontwikkelingscentrum in Ansty bij Coventry. De fabriek daar krijgt een capaciteit van 36.000 auto’s per jaar, tien keer zo veel als de huidige locatie. Die fabriek in Coventry heeft de laatste zestig jaar meer dan 130.000 London Cabs van de band laten rollen.

Londense taxi ook in Australië en Nieuw-Zeeland - Automobielmanagement.nl

Londense taxi ook in Australië en Nieuw-Zeeland

London Taxi Co gaat minstens 1.000 ‘cabs’ leveren aan grote steden in Australië en Nieuw-Zeeland. Met de opdracht voor een periode van tien jaar is een bedrag gemoeid van rond de 55 miljoen euro.

Londense taxi ook in Australië en Nieuw-Zeeland

London Taxi Co, het vroegere Manganese Bronze, is een dochterbedrijf van het Chinese Zhejiang Geely Holding Group dat ook eigenaar is van Volvo Cars. De aan ‘down under’ te leveren taxi’s, de TX4, worden gebouwd in een fabriek in het Engelse Coventry. Geely heeft vorig jaar al aangekondigd dat het rond de 350 miljoen euro gaat investeren in een nieuwe assemblagefabriek en ontwikkelingscentrum in Ansty bij Coventry. De fabriek daar krijgt een capaciteit van 36.000 auto’s per jaar, tien keer zo veel als de huidige locatie. Die fabriek in Coventry heeft de laatste zestig jaar meer dan 130.000 London Cabs van de band laten rollen.