Drie Opel-fabrieken in gevarenzône

General Motors Europe wil mogelijk drie van de negen fabrieken in Europa sluiten. En weer komt Trollhättan op het lijstje voor.

Men zou deze zomer het besluit willen nemen over de sluiting van de fabriek in het Portugese Azambuja. Daar bouwt GM alleen de Combo Van. De productie zou kunnen worden overgeheveld naar Zaragoza in Spanje in 2008. Verder staan drie fabrieken ter discussie: Ellesmere Port (VK), Bochum (Duitsland) en Trollhättan (Zweden). Dat schijft Automotive news Europe. Ellesmere Port kan nu al ontslagen tegemoet zien want vorige week kondigde GME-chef Forster al aan dat het personeelsbestand van 3,8 duizend met duizend verminderd moet worden. In Engeland zijn recentelijk ook al fabrieken van Ford en PSA opgedoekt. Bochum is met een productie van zeventig duizend stuks sowieso een kleine fabriek. En Trollhättan zal in 2009 zijn 'kernproduct' verliezen als de productie van de opvolger van de 9-3 naar Rüsselsheim gaat. De Zweden bouwen nu de Cadillac BLS. Forster zegt in Automotive News Europe dat er wel wordt gepraat over het sluiten van drie fabrieken maar dat zo'n aantal een 'extreem scenario' is dat hij niet als waarschijnlijk kwalificeert.

Drie Opel-fabrieken in gevarenzône - Automobielmanagement.nl

Drie Opel-fabrieken in gevarenzône

General Motors Europe wil mogelijk drie van de negen fabrieken in Europa sluiten. En weer komt Trollhättan op het lijstje voor.

Men zou deze zomer het besluit willen nemen over de sluiting van de fabriek in het Portugese Azambuja. Daar bouwt GM alleen de Combo Van. De productie zou kunnen worden overgeheveld naar Zaragoza in Spanje in 2008. Verder staan drie fabrieken ter discussie: Ellesmere Port (VK), Bochum (Duitsland) en Trollhättan (Zweden). Dat schijft Automotive news Europe. Ellesmere Port kan nu al ontslagen tegemoet zien want vorige week kondigde GME-chef Forster al aan dat het personeelsbestand van 3,8 duizend met duizend verminderd moet worden. In Engeland zijn recentelijk ook al fabrieken van Ford en PSA opgedoekt. Bochum is met een productie van zeventig duizend stuks sowieso een kleine fabriek. En Trollhättan zal in 2009 zijn 'kernproduct' verliezen als de productie van de opvolger van de 9-3 naar Rüsselsheim gaat. De Zweden bouwen nu de Cadillac BLS. Forster zegt in Automotive News Europe dat er wel wordt gepraat over het sluiten van drie fabrieken maar dat zo'n aantal een 'extreem scenario' is dat hij niet als waarschijnlijk kwalificeert.