Dealer raakt achterop bij consument

De klant grijpt de macht en de autodealer kan hem niet bijhouden.

Dat blijkt uit een nieuwe studie van het Car Internet Research Program en Capgemini. Door het toenemende gebruik van internet zijn automobilisten bij de aanschaf van een nieuwe auto minder afhankelijk geworden van dealers. De balans slaat nu duidelijk door in de richting van de consument, aangezien dealers er niet goed in slagen de veranderingen in het koopgedrag bij te houden. Automobielbedrijven zullen er meer inzicht in moeten krijgen om de band tussen consument en dealer weer te versterken, aldus de onderzoekers.

Dealer raakt achterop bij consument - Automobielmanagement.nl

Dealer raakt achterop bij consument

De klant grijpt de macht en de autodealer kan hem niet bijhouden.

Dat blijkt uit een nieuwe studie van het Car Internet Research Program en Capgemini. Door het toenemende gebruik van internet zijn automobilisten bij de aanschaf van een nieuwe auto minder afhankelijk geworden van dealers. De balans slaat nu duidelijk door in de richting van de consument, aangezien dealers er niet goed in slagen de veranderingen in het koopgedrag bij te houden. Automobielbedrijven zullen er meer inzicht in moeten krijgen om de band tussen consument en dealer weer te versterken, aldus de onderzoekers.