Kleiner verlies voor Fiat Auto

Het gaat minder slecht met de autodivisie van de Fiat Groep. In het derde kwartaal werd ‘slechts’ 85 miljoen euro verloren, tegen een min van 282 miljoen een jaar geleden.

Daarmee is de in het vorige kwartaal ingezette lijn voortgezet. De directie is 'voorzichtig optimistisch' gestemd over de toekomst van Fiat Auto. In augustus deelde het concern al mee de komende vier jaar tien miljard euro te investeren in de autodivisie. Meer concreet: geheel nieuwe modellen en restyling van bestaande. Ook als geheel lijkt de Fiat Groep op de goede weg, gezien de nettowinst van 818 miljoen euro over het derde kwartaal. Dat resultaat steekt positief af bij het verlies van 404 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. Over de eerste negen maanden van 2005 heeft de Fiat Groep nu een winst geboekt van 2.07 miljard euro (een jaar geleden: 696 miljoen euro verlies). De omzet van januari tot en met september bedraagt 10.6 miljard euro – een toename met twee procent.

Kleiner verlies voor Fiat Auto - Automobielmanagement.nl

Kleiner verlies voor Fiat Auto

Het gaat minder slecht met de autodivisie van de Fiat Groep. In het derde kwartaal werd ‘slechts’ 85 miljoen euro verloren, tegen een min van 282 miljoen een jaar geleden.

Daarmee is de in het vorige kwartaal ingezette lijn voortgezet. De directie is 'voorzichtig optimistisch' gestemd over de toekomst van Fiat Auto. In augustus deelde het concern al mee de komende vier jaar tien miljard euro te investeren in de autodivisie. Meer concreet: geheel nieuwe modellen en restyling van bestaande. Ook als geheel lijkt de Fiat Groep op de goede weg, gezien de nettowinst van 818 miljoen euro over het derde kwartaal. Dat resultaat steekt positief af bij het verlies van 404 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. Over de eerste negen maanden van 2005 heeft de Fiat Groep nu een winst geboekt van 2.07 miljard euro (een jaar geleden: 696 miljoen euro verlies). De omzet van januari tot en met september bedraagt 10.6 miljard euro – een toename met twee procent.