Ford vindt zichzelf saai

Ford ziet zelf in dat haar huidige modellen saai zijn. Te voorspelbaar en te rationeel. Dat is de conclusie van J. Mays die al acht jaar verantwoordelijk is voor het design van de Amerikaanse autofabrikant. Emotie moet weer.

Na een zoveelste shake out van het management gaat het roer bij Ford om. De tijden veranderen en emotie mag weer. Moet weer. Mays zegt in de zakenkrant FT dat het designteam is bevrijd van haar boeien. “We hebben aantrekkelijk design nodig om te compenseren dat we een volumemerk zijn.” Niet dat volumemerken geen gedurfde ontwerpen zou maken. Met name Renault laat de markt zien dat ook een massamerk controversieel kan en durft te zijn. Maar Mays ziet dat als een stap te ver. Hij heeft als opdracht te zoeken naar de balans tussen spraakmakend enerzijds en geliefd bij de massa anderzijds.

Ford vindt zichzelf saai - Automobielmanagement.nl

Ford vindt zichzelf saai

Ford ziet zelf in dat haar huidige modellen saai zijn. Te voorspelbaar en te rationeel. Dat is de conclusie van J. Mays die al acht jaar verantwoordelijk is voor het design van de Amerikaanse autofabrikant. Emotie moet weer.

Na een zoveelste shake out van het management gaat het roer bij Ford om. De tijden veranderen en emotie mag weer. Moet weer. Mays zegt in de zakenkrant FT dat het designteam is bevrijd van haar boeien. “We hebben aantrekkelijk design nodig om te compenseren dat we een volumemerk zijn.” Niet dat volumemerken geen gedurfde ontwerpen zou maken. Met name Renault laat de markt zien dat ook een massamerk controversieel kan en durft te zijn. Maar Mays ziet dat als een stap te ver. Hij heeft als opdracht te zoeken naar de balans tussen spraakmakend enerzijds en geliefd bij de massa anderzijds.