Britse schadeherstellers frauderen massaal

Autoschadeherstellers in Groot-Brittannië frauderen op grote schaal. Ze gebruiken expres (te) dure onderdelen, claimen onnodig hoge kosten en schromen niet een beschadigd voertuig vlak voor de komst van de expert een extra deuk te bezorgen.

De fraude komt ter sprake in de Daily Telegraph en wordt onderschreven door de Body Repair Industry Campaign. Volgens deze actiegroep, die betere condities wil voor Britse schadeherstellers, fraudeert de beroepsgroep min of meer noodgedwongen, aangezien ze moet voldoen aan veel te hoge eisen van verzekeraars. Diezelfde verzekeraars reageren volgens de Daily Telegraph tamelijk onverschillig op het kennelijke branchebedrog: zij slaan de te hoge kosten om in de premies voor hun verzekerden. Verzekeraars in Nederland zeggen desgevraagd dat bij ons her en der weliswaar ook fraude voorkomt, maar absoluut niet op de schaal zoals in Groot-Brittannië. “De kans is hier kleiner, omdat onze relatie met schadeherstellers beter is dan die in Groot-Brittannië.” Meer hierover in de komende AM

Britse schadeherstellers frauderen massaal - Automobielmanagement.nl

Britse schadeherstellers frauderen massaal

Autoschadeherstellers in Groot-Brittannië frauderen op grote schaal. Ze gebruiken expres (te) dure onderdelen, claimen onnodig hoge kosten en schromen niet een beschadigd voertuig vlak voor de komst van de expert een extra deuk te bezorgen.

De fraude komt ter sprake in de Daily Telegraph en wordt onderschreven door de Body Repair Industry Campaign. Volgens deze actiegroep, die betere condities wil voor Britse schadeherstellers, fraudeert de beroepsgroep min of meer noodgedwongen, aangezien ze moet voldoen aan veel te hoge eisen van verzekeraars. Diezelfde verzekeraars reageren volgens de Daily Telegraph tamelijk onverschillig op het kennelijke branchebedrog: zij slaan de te hoge kosten om in de premies voor hun verzekerden. Verzekeraars in Nederland zeggen desgevraagd dat bij ons her en der weliswaar ook fraude voorkomt, maar absoluut niet op de schaal zoals in Groot-Brittannië. “De kans is hier kleiner, omdat onze relatie met schadeherstellers beter is dan die in Groot-Brittannië.” Meer hierover in de komende AM