Baas van Sixt gelooft niet in EV’s

“Ik geloof niet in elektrische auto’s, dat is politiek een grote fout. Het bereik blijkt nog altijd een catastrofe. Toch wordt er miljarden in geïnvesteerd.” Erich Sixt, directeur en grootaandeelhouder van de gelijknamige Duitse autoverhuurder, ziet niets in de door de politiek zo opgehemelde elektrificering van het wagenpark.

Baas van Sixt gelooft niet in EV’s

Bij Sixt zelf worden de beschikbare elektrische auto’s voor de verhuur nauwelijks gevraagd. "En als iemand er wel mee gaat rijden, dan krijgen we een noodkreet omdat ze op de autobaan bij Garmisch-Partenkirchen gestrand zijn. Onze klanten schuwen dus experimenten met langere tochten."

Sixt stelt dat elektrische auto’s überhaupt niet erg geschikt zijn voor de verhuur. Ze zijn duurder in de aanschaf dan modellen met een verbrandingsmotor terwijl de lagere gebruikskosten vooral ten goede komen van de klant en niet van het verhuurbedrijf. De enige uitzondering is het eiland Sylt waar Sixt een vloot van rond de 200 BMW i3 en i8 auto’s ter beschikking heeft. "Daar zou ik er nog wel één huren, ze zijn rustig en passen goed in het landschap." De topman van de autoverhuurder blijft echter realistisch: "Als onze klanten er opeens om zouden vragen, dan gaan we natuurlijk zo veel elektrische auto’s kopen als nodig mocht zijn."

Baas van Sixt gelooft niet in EV’s - Automobielmanagement.nl

Baas van Sixt gelooft niet in EV’s

“Ik geloof niet in elektrische auto’s, dat is politiek een grote fout. Het bereik blijkt nog altijd een catastrofe. Toch wordt er miljarden in geïnvesteerd.” Erich Sixt, directeur en grootaandeelhouder van de gelijknamige Duitse autoverhuurder, ziet niets in de door de politiek zo opgehemelde elektrificering van het wagenpark.

Baas van Sixt gelooft niet in EV’s

Bij Sixt zelf worden de beschikbare elektrische auto’s voor de verhuur nauwelijks gevraagd. "En als iemand er wel mee gaat rijden, dan krijgen we een noodkreet omdat ze op de autobaan bij Garmisch-Partenkirchen gestrand zijn. Onze klanten schuwen dus experimenten met langere tochten."

Sixt stelt dat elektrische auto’s überhaupt niet erg geschikt zijn voor de verhuur. Ze zijn duurder in de aanschaf dan modellen met een verbrandingsmotor terwijl de lagere gebruikskosten vooral ten goede komen van de klant en niet van het verhuurbedrijf. De enige uitzondering is het eiland Sylt waar Sixt een vloot van rond de 200 BMW i3 en i8 auto’s ter beschikking heeft. "Daar zou ik er nog wel één huren, ze zijn rustig en passen goed in het landschap." De topman van de autoverhuurder blijft echter realistisch: "Als onze klanten er opeens om zouden vragen, dan gaan we natuurlijk zo veel elektrische auto’s kopen als nodig mocht zijn."