Toyota eerste autoconcern in ranglijst Financial Times

Op de jongste uitgave van de Global 500 van de Britse zakenkrant Financial Times is Toyota wederom het eerste autoconcern.

De Japanners staan op de achttiende plaats – de plek die ze vorig jaar ook innamen. De Global 500 is sinds tien jaar het podium waarop de Financial Times ’s werelds rijkste bedrijven rangschikt. Als criterium hanteert het blad de beurskoers, vermenigvuldigd met de hoeveelheid uitgegeven aandelen. Net als in 2004 staat General Electric bovenaan. BP stijgt met stip van 9 naar 5, Microsoft zakt van 2 naar 3. Autofabrikanten zijn maar mondjesmaat vertegenwoordigd in FT’s Global 500. Op gepaste afstand na Toyota volgen Honda (110e), Nissan (111), DaimlerChrysler (115), Renault (219), Denso (256), Ford (292), Volkswagen (309), Harley Davidson (353), General Motors (359), Peugeot (394) en Bridgestone (399).

Toyota eerste autoconcern in ranglijst Financial Times - Automobielmanagement.nl

Toyota eerste autoconcern in ranglijst Financial Times

Op de jongste uitgave van de Global 500 van de Britse zakenkrant Financial Times is Toyota wederom het eerste autoconcern.

De Japanners staan op de achttiende plaats – de plek die ze vorig jaar ook innamen. De Global 500 is sinds tien jaar het podium waarop de Financial Times ’s werelds rijkste bedrijven rangschikt. Als criterium hanteert het blad de beurskoers, vermenigvuldigd met de hoeveelheid uitgegeven aandelen. Net als in 2004 staat General Electric bovenaan. BP stijgt met stip van 9 naar 5, Microsoft zakt van 2 naar 3. Autofabrikanten zijn maar mondjesmaat vertegenwoordigd in FT’s Global 500. Op gepaste afstand na Toyota volgen Honda (110e), Nissan (111), DaimlerChrysler (115), Renault (219), Denso (256), Ford (292), Volkswagen (309), Harley Davidson (353), General Motors (359), Peugeot (394) en Bridgestone (399).