De iPhone moet in de zogenaamde cradle die je in de middenconsole klemt en dan is hij volledig geïntegreerd met het dashboardscherm en de controllers op het stuur. De aansluiting op de auto-antenne zorgt voor betere ontvangst. En het ding wordt meteen ook opgeladen. Dat opladen is een groot voordeel boven Bluetooth-verbinding overigens. Duur? Niet als je 249 euro weinig vindt.
De cradle is er voor zo’n beetje alle Mercedes-klassen: C, E, CLK, CLS, S, CL, SL, M en R.
De iPhone komt deze zomer officieel in Nederland op de markt. In Duitsland zijn al honderdduizend bellers in het bezit van de dure telefoon. In 2004 was BMW de eerste met integratie voor de iPod, Apple’s muziekspeler.
Ook leverbaar op uw nieuwe Volvo.
BMW was toch de eerste met deze Iphone carkit en voor maar 89,00 euro, Ik rij er al vanaf Feb 08 mee rond.
Audi heeft al maanden een cradle voor een Iphone op hun originele telefoonvoorbereiding. Oud nieuws dus en zeker niet uniek voor MB.